An Entity of Type: Thing, from Named Graph: http://dbpedia.org, within Data Space: dbpedia.org

The Epoch Times is a far-right international multi-language newspaper and media company affiliated with the Falun Gong new religious movement. The newspaper, based in New York City, is part of the Epoch Media Group, which also operates New Tang Dynasty (NTD) Television. The Epoch Times has websites in 35 countries but is blocked in mainland China.

Property Value
dbo:abstract
  • إيبوك تايمز هي صحيفة دولية يمينية متطرفة تصدر بعدة لغات وهي تابعة لحركة فلون غونغ الدينية الجديدة. الصحيفة، ومقرها مدينة نيويورك، هي جزء من مجموعة إيبوك الإعلامية، والتي تدير أيضًا تلفزيون أسرة تانغ الجديد (إن تي دي). تمتلك الصحيفة مواقع في ويب في 35 بلد لكنها محظورة في بر الصين الرئيسي. تعارض إيبوك تايمز الحزب الشيوعي الصيني، وتروج للسياسيين اليمينيين المتطرفين في أوروبا، ودعمت الرئيس دونالد ترامب في الولايات المتحدة، وأظهر تقرير في عام 2019 لقناة إن بي سي نيوز أنها ثاني أكبر ممول لإعلانات فيسبوك المؤيدة لترامب وذلك بعد حملة ترامب. نشرت المواقع الإخبارية لمجموعة إيبوك الإعلامية وقنوات يوتيوب نظريات المؤامرة مثل كيو أنون والمعلومات المضللة ضد لقاح كوفيد-19. في عام 2020، سمتها صحيفة نيويورك تايمز «آلة تضليل عالمية النطاق». روجت الصحيفة بشكل متكرر لمجموعات أخرى تابعة لفالون غونغ، مثل شركة الفنون المسرحية شين يون. (ar)
  • The Epoch Times jsou médiem působícím v elektronické a tištěné podobě, se sídlem v USA. Tematicky pokrývají americkou a čínskou politiku, mimo zpravodajství mají i komentářovou, názorovou rubriku, rubriku o byznysu, jídle a další. Vydavatelem je mezinárodní mediální organizace, vystupující pod jménem . Byly založeny v roce 2000, prošly ale mnoha obměnami. Publikují ve 22 jazycích a 33 zemích. Zpočátku pokrývaly témata všeobecného zájmu spolu se zprávami z Číny a z oblasti lidských práv. Získávají své čínské zpravodajství ze sítě zdrojů v Číně a z expertiz a kontaktů čínských emigrantů žijících na Západě. Typické číslo novin obsahuje sekci pro světové a národní zpravodajství, názorové komentáře, sport, zábavu, obchod, umění a cestování, zdraví a automobily. Noviny Epoch Times mají také přidružené mediální služby, včetně televizní stanice New Tang Dynasty TV a rádiové stanice Sound of Hope. Za své zpravodajství v oblasti lidských práv a v dalších tematických oblastech získala několik ocenění. Zároveň jsou v posledních letech terčem kritiky ostatních médií a odborníků kvůli velmi silné podpoře Donalda Trumpa, krajně pravicových politiků v Evropě a šíření konspiračních teorií a dezinformací (například teorie QAnon nebo protiočkovací propaganda). Deník Epoch Times na obvinění konkurenčních médií a blokace ze strany velkých technologických společností reagoval v několika tiskových prohlášeních. V srpnu 2020 ukázala analýza projektu AllSides, že téměř 65 % respondentů hodnotí The Epoch Times jako médium, jehož obsah je vyvážený (středový). Analytici upřesňují, že přestože je styl psaní Epoch Times „převážně středový“ označují jej jako nakloněný pravici z důvodu výběru témat nakloněných pravicově a „ukazování konzervativců v pozitivnějším světle než levice“. (cs)
  • Die Epoch Times ist eine mehrsprachige, internationale Zeitung mit Hauptsitz in New York, die im Jahr 2000 von John Tang und einer Gruppe Sinoamerikaner gegründet wurde und politisch dem rechtsradikalen Spektrum zuzuordnen ist. Das Motto des Mediums ist „Wahrheit und Tradition“ und orientiert sich an Falun Gong. Sie erscheint als Print- und Online-Version. Der Schwerpunkt bei den Themenbereichen der Zeitung liegt – neben Nachrichten von allgemeinem Interesse – auf Nachrichten über China und die dortigen Menschenrechtsfragen. Dabei nutzt die Epoch Times ein Netz von Quellen innerhalb Chinas sowie Expertisen und Kontakte von im Westen lebenden chinesischen Auswanderern. Die Epoch Times wird seit Mai 2000 in chinesischer Sprache veröffentlicht und ist in chinesischen Gemeinden im Ausland weit verbreitet. In 35 Ländern wird sie entweder verkauft oder kostenlos verteilt; unter anderem gibt es verschiedene intranationale regionale Ausgaben. Printausgaben – täglich wie wöchentlich – erscheinen in Deutsch, Englisch, Chinesisch und acht weiteren Sprachen, Online-Ausgaben in 21 Sprachen. Eine typische Ausgabe umfasst Welt- und Landesnachrichten, Wirtschaft, Beiträge von Gastautoren, Sport, Unterhaltung, Kunst und Kultur, Reisen, Gesundheit und Autos. Die deutsche Online-Ausgabe berichtete von 2015 bis 2017 regelmäßig kritisch über Kriminalität im Kontext von Zuwanderung. Sie gewährte einen bedeutenden Raum für xenophobe Ressentiments sowie die Positionen der Alternative für Deutschland. (de)
  • The Epoch Times es un periódico internacional multilingüe de extrema derecha​​​​ y una empresa de medios de comunicación afiliada al nuevo movimiento religioso Falun Gong. El periódico, con sede en Nueva York, forma parte de Epoch Media Group, que también gestiona la televisión New Tang Dynasty (NTD).​ El Epoch Times tiene sitios web en 35 países, pero está bloqueado en China continental.​ The Epoch Times se opone al Partido Comunista Chino,​​ promueve a políticos de extrema derecha en Europa​​ y ha defendido al expresidente Donald Trump en Estados Unidos;​ un informe de 2019 de NBC News mostró que es el segundo mayor financiador de publicidad pro-Trump en Facebook después de la propia campaña de Trump.​​​ Los sitios de noticias y los canales de YouTube de Epoch Media Group han difundido teorías conspirativas como QAnon y desinformación sobre antivacunas,​​ así como falsas afirmaciones de fraude electoral en las elecciones presidenciales de Estados Unidos de 2020.​ En 2020, The New York Times lo calificó de "máquina de desinformación a escala mundial".​ El Epoch Times promueve con frecuencia otros grupos afiliados a Falun Gong, como la compañía de artes escénicas Shen Yun.​​​ (es)
  • The Epoch Times (chinois simplifié : 大纪元时报 ; chinois traditionnel : 大紀元時報 ; pinyin : dà jì yuán shí bào) est un journal multilingue fondé en mai 2000 par John Tang et un groupe de Sino-Américains membres du Falun Gong. Il a son siège à New York et des ramifications dans différents pays. Le journal et ses différentes plateformes de diffusion, publiant des théories du complot et propageant des fausses informations, est connu aussi pour le soutien qu'il apporte au président américain Donald Trump et aux politiques d'extrême droite en Europe. Le journal dispose de bureaux dans chaque pays pour ses éditions locales et un réseau de correspondants dans le monde entier. Il existe sur internet en vingt-et-une langues et sa version imprimée est vendue ou distribuée gratuitement, en quotidien ou en hebdomadaire, dans environ trente-cinq pays, avec des éditions en anglais, chinois, français et quatorze autres langues. (fr)
  • The Epoch Times (Hanzi: 大纪元; Hanzi tradisional: 大紀元; Hanzi: Dàjìyuán) adalah sebuah koran milik swasta yang awalnya diterbitkan dalam bahasa Mandarin. Dari pernyataan mereka, the Epoch Times diterbitkan untuk menyediakan berita-berita tentang kejadian-kejadian di Tiongkok yang bebas sensor. Koran ini telah diterbitkan sejak bulan Mei 2000. Penerbitan ini berkantor pusat di New York, Amerika Serikat, dan mempunyai biro lokal dan sejumlah reporter lokal di seluruh dunia. Koran ini didistribusikan secara gratis di kurang lebih 30 negara, dan diterbitkan dalam bahasa Inggris, Mandarin, 9 bahasa lain dalam edisi cetak, dan 17 bahasa dalam edisi web. Koran ini diterbitkan oleh para praktisi Falun Gong, sebuah kelompok spiritual yang dilarang di Republic Rakyat China. Tujuan yang dikemukakannya adalah meliput China dan masalah HAM-nya. Posisi editorialnya disebut-sebut sebagai kritis terhadap Partai Komunis China (PKC) dan simpatik kepada para pembangkang. PKC memblokir rakyat China daratan dari mengakses website the Epoch Times. (in)
  • The Epoch Times è un quotidiano multilingue internazionale fondato nel maggio del 2000 da John Tang e da un gruppo di cino-americani legati alla disciplina spirituale del Falun Gong. (it)
  • The Epoch Times is a far-right international multi-language newspaper and media company affiliated with the Falun Gong new religious movement. The newspaper, based in New York City, is part of the Epoch Media Group, which also operates New Tang Dynasty (NTD) Television. The Epoch Times has websites in 35 countries but is blocked in mainland China. The Epoch Times opposes the Chinese Communist Party, promotes far-right politicians in Europe, and has championed former President Donald Trump in the U.S.; a 2019 report by NBC News showed it to be the second-largest funder of pro-Trump Facebook advertising after the Trump campaign. The Epoch Media Group's news sites and YouTube channels have spread conspiracy theories such as QAnon and anti-vaccine misinformation, and false claims of election fraud in the 2020 United States presidential election. In 2020, The New York Times called it a "global-scale misinformation machine". The Epoch Times frequently promotes other Falun Gong-affiliated groups, such as the performing arts company Shen Yun. (en)
  • 《에포크타임스》(영어: The Epoch Times, 중국어 간체자: 大纪元时报, 정체자: 大紀元時報, 병음: Dàjìyuán shíbào 다지위안스바오[*], 한자음: 대기원시보)는 미국 뉴욕에 본사를 둔 글로벌 언론사로 다국어 인쇄판과 온라인 서비스를 제공한다. 에포크타임스는 2000년 5월 재미(在美) 화교들이 모여 뉴욕에서 설립했다. 신문은 중국, 홍콩, 마카오 뉴스와 특히 중화인민공화국 내 인권 문제를 초점으로 일반적인 뉴스 보도를 다루며, 중화권 통신원과 해외 주재원의 네트워크를 통해 뉴스를 전달한다.신문사 기자와 편집인은 뉴욕언론협회상 디자인 부문과 캐나다 정부 ‘전국 언론 매체 이사회상’ 인권 보도 부문을 포함해 언론상을 10여 차례 넘게 수상했다. 에포크타임스는 인종과 정파 및 상업적 이해관계에서 독립을 선포했으며, 그 목적은 '보편적 인권가치를 수호하고 특히 중화인민공화국(이하중국 공산당)의 은폐된 진상을 폭로하는 것'에 있다. 종종 파룬궁과 관계를 가진 언론으로 알려지지만 영문판 에포크타임스 편집장 스티븐 그레고리는 “파룬궁은 개인 신념에 관한 문제이며, 에포크타임스는 파룬궁을 대표하지 않는다... 신문은 중화인민공화국 인권문제의 최대 핵심인 파룬궁 박해를 보도할 뿐이다”라고 밝혔다. 에포크타임스 인터넷판은 21개 언어 서비스를 제공하며 인쇄판은 중문, 영어, 프랑스어, 독일어, 러시아어 등 11개 언어 판본을 제공한다. 세계 35개 국가에서 무료 및 유료 판본 125만부를 발행한다. 중문 온라인판은 본사 사이트 뿐 아니라 홍콩, 중화민국, 오스트레일리아 사이트가 있다. 에포크타임스 온라인 방문자 수는 2억 명이고 페이지뷰는 1억 500만이다. 미국, 캐나다, 영국, 한국, 일본, 홍콩, 싱가포르, 말레이시아, 오스트레일리아(호주) 및 뉴질랜드 등 국가의 여러 관광지, 공공장소 등에서 무료 배포 및 가두판매를 진행한다. 주요 내용은 뉴스 및 평론이며 이외에도 문화, 스포츠, 오락, 여행 등 다방면에 대한 칼럼 및 지역사회 뉴스 광고 등을 포함한다. 2016년 3월부터 홍콩 에포크타임스는 무료에서 유료 서비스로 전환했으며 한 부당 8에 판매된다. 홍콩 전역 250개 이상 가판대에서 정식으로 판매되고 있으며, 동시에 일부 지역에서는 '비매품' 형식으로 무료 배포된다. 에포크타임스 사이트는 중화인민공화국에서 접속이 차단되지만, 황금 방패(Golden Shield)나 만리방화벽(Great Firewall of China)을 돌파하기 위해 해외 거주 화교인이 개발한 울트라서프(Ultrasurf)나 프리게이트(Freegate) 같은 검열 우회프로그램을 사용하는 ‘차이나 VPN’을 통해 에포크타임스에 접속할 수 있다. 에포크 디지털 네트워크(Epoch Digital Network)가 운영하는 차이나 VPN은 중화인민공화국 내 사용자 수천만 명이 사용한다. (ko)
  • 大紀元時報(だいきげんじほう、通称大紀元、英: Epoch Times、簡体字: 大纪元时报)はアメリカ合衆国ニューヨーク市に拠点を置くエポック・メディア・グループが発行する多言語メディア。中国で活動禁止とされている新興宗教の法輪功関係者が中心となって発刊している。中国政府に強く批判的な報道で知られ、2020年アメリカ大統領選挙の選挙不正を主張していることでも知られる。また、ヨーロッパ州の保守政党やアメリカのドナルド・トランプ元大統領を支持することで、近年、急速に拡大をとげた。エポック・メディア・グループはまた映像テレビ部門、新唐人テレビ (NTD)も運営している。 (ja)
  • The Epoch Times é um jornal multilíngue internacional e empresa de mídia, afiliado com o novo movimento religioso Falun Gong, baseado nos Estados Unidos. É conhecido por seu conteúdo controverso e viés político inclinado a extrema-direita. O jornal faz parte do Epoch Media Group e seu site está disponível para pelo menos 35 países, mas é bloqueado na China continental. The Epoch Times se opõe ao Partido Comunista da China e ainda promove políticos e movimentos de extrema-direita pela Europa. Nos Estados Unidos, o jornal apoiou o presidente Donald Trump, espalhando informações contestadas ou falsas em apoio ao republicano; um relatório de 2019 feito pela NBC News mostrou ser o segundo maior financiador de propagandas pró-Trump no Facebook, atrás apenas da campanha do próprio presidente Trump. O Epoch Media Group e seu canal no YouTube têm difundido várias teorias da conspiração como QAnon e propaganda anti-vacinação. Acusado de propagar notícias falsas e distorcidas, o Epoch Times é criticado por analistas e jornalistas, que acusam o jornal de difundir desinformação, especialmente entre a comunidade asiática nos Estados Unidos. Em resposta a isso, o Facebook proibiu o jornal de fazer propaganda na sua rede social, formando o Epoch Times a investir no YouTube, gastando mais de US$ 1,8 milhões de dólares em propaganda, muitas delas novamente difundindo informações falsas. (pt)
  • Epoch Times (kinesiska: 大紀元時報?, pinyin: dàjìyuán shíbào) är en internationell medieorganisation kopplad till Falun Gong. Epoch Times ger ut nyheter via dagstidningar och på Internet under flera språk. Som nyhetstidning har Epoch Times publicerats på kinesiska sedan maj 2000. Den första engelska utgåvan började publiceras på internet i september 2003 och i augusti 2004 som tryckt tidning i New York. Epoch Times grundades av utlandsboende kineser som John Tang och utövare av Falun Gong som svar på att det inte finns någon oberoende kinesisk media i Kina. Epoch Times har av flera oberoende media beskrivits ha en högerextrem inriktning, medan mediagranskaren beskriver den som "något höger" ("Lean Right") med medelhög konfidens ("medium confidence").. Företagets huvudkontor ligger i New York, men det finns även lokala nyhetsbyråer och journalister runt om i världen som samarbetar inom nätverket. Tidningen finansieras genom annonsförsäljning, och säljs eller ges ut gratis i 33 länder, främst på engelska och kinesiska men även på nio andra språk i tryck, samt på 17 olika språk på Internet. Tryckta upplagor läggs även upp på internet för gratis läsning. Den svenska upplagan av Epoch Times började publiceras på internet i januari 2006 och sedan januari 2021 finns den även som en papperstidning för prenumeranter. (sv)
  • 《大纪元时报》(英語:The Epoch Times)是一家總部設在美國的国际多语种报纸和媒体。該報由法輪功學員於2000年在紐約創辦,中央社曾引述該報稱獨立於黨派及商業集團之外,宗旨為「維護人權普世價值、揭露中国共产党政權極力隱瞞的新聞真相」。該報在35个国家有网站,網路版有21種語言,紙本有中、英、法、德、韓、俄等10多種語言版本,於全球約35國家發行免費、收費版共150萬份,例如在美國、加拿大、香港、日本、澳大利亞及新西蘭等多處旅遊景點、學校及公共場所免費發放,或在通路販售,2006年週發行量達130萬份,主要刊登內容包括主流新聞與評論,亦有文化、體育、娛樂及旅遊等方面的副刊,以及社區廣告等等。2016年3月起,香港大紀元宣佈從免費報章改為收費報章,每份定價港幣8元,在全港250多個報攤正式出售,但同時亦以「非賣品」形式在部分地點有限度免費派發。不過自2019年4月1日起,香港大紀元改為全面收費,零售價8港元。 (zh)
dbo:thumbnail
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 1988214 (xsd:integer)
dbo:wikiPageLength
  • 86205 (xsd:nonNegativeInteger)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 1074347906 (xsd:integer)
dbo:wikiPageWikiLink
dbp:caption
  • --03-18
dbp:format
dbp:foundation
  • 2000-05-20 (xsd:date)
dbp:founder
  • John Tang (en)
dbp:headquarters
  • 229 (xsd:integer)
  • New York, NY 10001 (en)
  • U.S. (en)
dbp:language
  • Multiple, mainly Chinese and English (en)
dbp:logo
  • EpochTimes.svg (en)
dbp:motto
  • Truth and Tradition (en)
dbp:name
  • The Epoch Times (en)
dbp:owners
  • Epoch Media Group (en)
dbp:p
  • Dàjìyuán Shíbào (en)
dbp:publisher
  • Epoch Media Group (en)
dbp:s
  • 大纪元时报 (en)
dbp:t
  • 大紀元時報 (en)
dbp:type
  • International newspaper (en)
dbp:wikiPageUsesTemplate
dct:subject
rdf:type
rdfs:comment
  • The Epoch Times è un quotidiano multilingue internazionale fondato nel maggio del 2000 da John Tang e da un gruppo di cino-americani legati alla disciplina spirituale del Falun Gong. (it)
  • 大紀元時報(だいきげんじほう、通称大紀元、英: Epoch Times、簡体字: 大纪元时报)はアメリカ合衆国ニューヨーク市に拠点を置くエポック・メディア・グループが発行する多言語メディア。中国で活動禁止とされている新興宗教の法輪功関係者が中心となって発刊している。中国政府に強く批判的な報道で知られ、2020年アメリカ大統領選挙の選挙不正を主張していることでも知られる。また、ヨーロッパ州の保守政党やアメリカのドナルド・トランプ元大統領を支持することで、近年、急速に拡大をとげた。エポック・メディア・グループはまた映像テレビ部門、新唐人テレビ (NTD)も運営している。 (ja)
  • 《大纪元时报》(英語:The Epoch Times)是一家總部設在美國的国际多语种报纸和媒体。該報由法輪功學員於2000年在紐約創辦,中央社曾引述該報稱獨立於黨派及商業集團之外,宗旨為「維護人權普世價值、揭露中国共产党政權極力隱瞞的新聞真相」。該報在35个国家有网站,網路版有21種語言,紙本有中、英、法、德、韓、俄等10多種語言版本,於全球約35國家發行免費、收費版共150萬份,例如在美國、加拿大、香港、日本、澳大利亞及新西蘭等多處旅遊景點、學校及公共場所免費發放,或在通路販售,2006年週發行量達130萬份,主要刊登內容包括主流新聞與評論,亦有文化、體育、娛樂及旅遊等方面的副刊,以及社區廣告等等。2016年3月起,香港大紀元宣佈從免費報章改為收費報章,每份定價港幣8元,在全港250多個報攤正式出售,但同時亦以「非賣品」形式在部分地點有限度免費派發。不過自2019年4月1日起,香港大紀元改為全面收費,零售價8港元。 (zh)
  • إيبوك تايمز هي صحيفة دولية يمينية متطرفة تصدر بعدة لغات وهي تابعة لحركة فلون غونغ الدينية الجديدة. الصحيفة، ومقرها مدينة نيويورك، هي جزء من مجموعة إيبوك الإعلامية، والتي تدير أيضًا تلفزيون أسرة تانغ الجديد (إن تي دي). تمتلك الصحيفة مواقع في ويب في 35 بلد لكنها محظورة في بر الصين الرئيسي. في عام 2020، سمتها صحيفة نيويورك تايمز «آلة تضليل عالمية النطاق». روجت الصحيفة بشكل متكرر لمجموعات أخرى تابعة لفالون غونغ، مثل شركة الفنون المسرحية شين يون. (ar)
  • The Epoch Times jsou médiem působícím v elektronické a tištěné podobě, se sídlem v USA. Tematicky pokrývají americkou a čínskou politiku, mimo zpravodajství mají i komentářovou, názorovou rubriku, rubriku o byznysu, jídle a další. Vydavatelem je mezinárodní mediální organizace, vystupující pod jménem . Byly založeny v roce 2000, prošly ale mnoha obměnami. Publikují ve 22 jazycích a 33 zemích. (cs)
  • Die Epoch Times ist eine mehrsprachige, internationale Zeitung mit Hauptsitz in New York, die im Jahr 2000 von John Tang und einer Gruppe Sinoamerikaner gegründet wurde und politisch dem rechtsradikalen Spektrum zuzuordnen ist. Das Motto des Mediums ist „Wahrheit und Tradition“ und orientiert sich an Falun Gong. Sie erscheint als Print- und Online-Version. Die deutsche Online-Ausgabe berichtete von 2015 bis 2017 regelmäßig kritisch über Kriminalität im Kontext von Zuwanderung. Sie gewährte einen bedeutenden Raum für xenophobe Ressentiments sowie die Positionen der Alternative für Deutschland. (de)
  • The Epoch Times es un periódico internacional multilingüe de extrema derecha​​​​ y una empresa de medios de comunicación afiliada al nuevo movimiento religioso Falun Gong. El periódico, con sede en Nueva York, forma parte de Epoch Media Group, que también gestiona la televisión New Tang Dynasty (NTD).​ El Epoch Times tiene sitios web en 35 países, pero está bloqueado en China continental.​ (es)
  • The Epoch Times (chinois simplifié : 大纪元时报 ; chinois traditionnel : 大紀元時報 ; pinyin : dà jì yuán shí bào) est un journal multilingue fondé en mai 2000 par John Tang et un groupe de Sino-Américains membres du Falun Gong. Il a son siège à New York et des ramifications dans différents pays. Le journal et ses différentes plateformes de diffusion, publiant des théories du complot et propageant des fausses informations, est connu aussi pour le soutien qu'il apporte au président américain Donald Trump et aux politiques d'extrême droite en Europe. (fr)
  • The Epoch Times (Hanzi: 大纪元; Hanzi tradisional: 大紀元; Hanzi: Dàjìyuán) adalah sebuah koran milik swasta yang awalnya diterbitkan dalam bahasa Mandarin. Dari pernyataan mereka, the Epoch Times diterbitkan untuk menyediakan berita-berita tentang kejadian-kejadian di Tiongkok yang bebas sensor. Koran ini telah diterbitkan sejak bulan Mei 2000. Penerbitan ini berkantor pusat di New York, Amerika Serikat, dan mempunyai biro lokal dan sejumlah reporter lokal di seluruh dunia. Koran ini didistribusikan secara gratis di kurang lebih 30 negara, dan diterbitkan dalam bahasa Inggris, Mandarin, 9 bahasa lain dalam edisi cetak, dan 17 bahasa dalam edisi web. (in)
  • The Epoch Times is a far-right international multi-language newspaper and media company affiliated with the Falun Gong new religious movement. The newspaper, based in New York City, is part of the Epoch Media Group, which also operates New Tang Dynasty (NTD) Television. The Epoch Times has websites in 35 countries but is blocked in mainland China. (en)
  • 《에포크타임스》(영어: The Epoch Times, 중국어 간체자: 大纪元时报, 정체자: 大紀元時報, 병음: Dàjìyuán shíbào 다지위안스바오[*], 한자음: 대기원시보)는 미국 뉴욕에 본사를 둔 글로벌 언론사로 다국어 인쇄판과 온라인 서비스를 제공한다. 에포크타임스는 2000년 5월 재미(在美) 화교들이 모여 뉴욕에서 설립했다. 신문은 중국, 홍콩, 마카오 뉴스와 특히 중화인민공화국 내 인권 문제를 초점으로 일반적인 뉴스 보도를 다루며, 중화권 통신원과 해외 주재원의 네트워크를 통해 뉴스를 전달한다.신문사 기자와 편집인은 뉴욕언론협회상 디자인 부문과 캐나다 정부 ‘전국 언론 매체 이사회상’ 인권 보도 부문을 포함해 언론상을 10여 차례 넘게 수상했다. 에포크타임스 인터넷판은 21개 언어 서비스를 제공하며 인쇄판은 중문, 영어, 프랑스어, 독일어, 러시아어 등 11개 언어 판본을 제공한다. 세계 35개 국가에서 무료 및 유료 판본 125만부를 발행한다. 중문 온라인판은 본사 사이트 뿐 아니라 홍콩, 중화민국, 오스트레일리아 사이트가 있다. 에포크타임스 온라인 방문자 수는 2억 명이고 페이지뷰는 1억 500만이다. (ko)
  • The Epoch Times é um jornal multilíngue internacional e empresa de mídia, afiliado com o novo movimento religioso Falun Gong, baseado nos Estados Unidos. É conhecido por seu conteúdo controverso e viés político inclinado a extrema-direita. O jornal faz parte do Epoch Media Group e seu site está disponível para pelo menos 35 países, mas é bloqueado na China continental. (pt)
  • Epoch Times (kinesiska: 大紀元時報?, pinyin: dàjìyuán shíbào) är en internationell medieorganisation kopplad till Falun Gong. Epoch Times ger ut nyheter via dagstidningar och på Internet under flera språk. Som nyhetstidning har Epoch Times publicerats på kinesiska sedan maj 2000. Den första engelska utgåvan började publiceras på internet i september 2003 och i augusti 2004 som tryckt tidning i New York. Epoch Times grundades av utlandsboende kineser som John Tang och utövare av Falun Gong som svar på att det inte finns någon oberoende kinesisk media i Kina. Epoch Times har av flera oberoende media beskrivits ha en högerextrem inriktning, medan mediagranskaren beskriver den som "något höger" ("Lean Right") med medelhög konfidens ("medium confidence").. (sv)
rdfs:label
  • إيبوك تايمز (ar)
  • The Epoch Times (cs)
  • Epoch Times (de)
  • The Epoch Times (es)
  • Epoch Times (fr)
  • Epoch Times (in)
  • 大紀元時報 (ja)
  • The Epoch Times (it)
  • The Epoch Times (en)
  • 에포크타임스 (ko)
  • The Epoch Times (pt)
  • Epoch Times (sv)
  • 大纪元时报 (zh)
rdfs:seeAlso
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:depiction
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbo:wikiPageWikiLink of
is rdfs:seeAlso of
is foaf:primaryTopic of
Powered by OpenLink Virtuoso    This material is Open Knowledge     W3C Semantic Web Technology     This material is Open Knowledge    Valid XHTML + RDFa
This content was extracted from Wikipedia and is licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License