The Royal National College for the Blind (RNC) is a co-educational specialist residential college of further education based in the English city of Hereford. Students who attend the college are aged over 16 and blind or partially sighted. They can study a wide range of qualifications at RNC, from academic subjects such as English and mathematics to more vocational topics such as performing arts. Alongside regular further education subjects and vocational training, the College offers training in mobility, independent living and personal development.

Property Value
dbo:abstract
  • تقع كلية رويال ناشونال كوليدج للمكفوفين للتعليم ما بعد الثانوي... في مدينة هيرفورد الإنجليزية, و تضم الطلاب من كلا الجنسين مع إقامتهم فيها. فطلابها هم من المكفوفين تمامًا أو من ضعاف البصر. فبإمكانهم هناك أن يتلقوا و يتعلموا محموعة واسعة من المهارات مثل اللغة الإنجيزية و الرياضيات بالإضافة إلى الموضوعات المهنية مثل الفنون المسرحية. و إلى جانب الموضوعات الاعتيادية للتعليم الإضافي ( التعليم ما بعد الثانوي) و كذلك التدريب المهني, فإن هذه الكلية تقدم برامج تدريبية في الإعتماد على النفس و تنمية الشخصية. و و في عام 2008, بلغ عدد الطلاب في هذه الكلية 196 طالبًا تبدأ أعمارهم من 16 عامًا فصاعدًا. و كانت هذه الكلية تمارس نشاطها في عدد من المنازل قبل أن يُنشا لها حرم جامعي في مدينة هيرفورد. و في عام 1871 أُسست هذه الكلية تحت اسم " ذا رويال نورمال كوليدج آند أكاديمي فور ذا بلاند" ( كلية و أكاديمية رويال نورمال للمكفوفين), و غُيِرَ اسمها في أواخر السبعينيات من القرن الماضي لتُعرف باسم " رويال ناشونال الكوليدج للمكفوفين ". تعد هذه الكلية من الكليات الرائدة في مجال تعليم المكفوفين في بريطانيا منذ العصر الفكتوري, و لكنها منذ عام 2010 و هي تعد الكلية الوحيدة التي تُعنى بتعليم المكفوفين في المملكة المتحدة التي كُرِمت بحصولها على الدرحة التنويرية ( بيكن ستيتس), اعترافًا بجدارتها في التدريس. تعتبر كلية رويال ناشونال الكوليدج للمكفوفين المعقل الأول لأكاديمية كرةالقدم لضعاف البصر و فريق إنجلترا لكرة القدم من المكفوفين. و قد استضافت الكلية في عام 2010 البطولة العالمية لكرة القدم للمكفوفين. كما تساهم الكلية بقوة في تطوير المعدات التكنولوجية لتساعد المكفوفين في حياتهم اليومية. و من الأجهزة الأكثر تطورًا التي كان للكلية دور في تطوريها جهازي " ماونتباتن بريلر" و هو جهاز إلكتروني يستخدم طريقة بريل, و أما الأخر فهو جهاز تي ثري ( RCN ), و هو جهاز ناطق و يعمل باللمس الذي من شأنه أن يساعد في قراءة الخرائط و الرسوم البيانية. و لقد كانت الفترة الأخيرة من العقد الأول للقرن 21 مَدعاةً للجدل في تاريخ هذه الكلية, لما شهدته من إعادة تشكيل الإدارات و تغيرٍ في المناهج الدراسية المقدمة للطلاب فضلا عن عمليات التطوير و التحديث الكبيرة في الحرم الجامعي بهيرفورد. و الحرم الجامعي الذي يقع في شارع كوليدج رود في مخدينة هيرفورد به منازل تستخدم لأغراض التدريس و الإقامة و تستخدم أيضا كمرافق ترفيهية. الطلاب يمكنهم النوم في الأماكن المخصصة لذلك و يمكنهم أيضًا النوم في المنازل الموجودة بالحرم الجامعي, التي تجعلهم يكتسبون قدرًا من مهرات الاعتماد على النفس داخل نطاق الكلية. كما قامت الكلية ببناء منشأةٍ ترفيهيةٍ تعرف باسم "بوينت فور" و هي مفتوحة للعامة أيضًا. بالإضافة إلى أن أعمال المؤسسة الخيرية الوطنية "بلايند آرت" تقع هناك. و تشغل شيلا تولِن منصب الرئيس التنفيذي للكلية و كان ذلك اعتبارًا من 2012, حيث تسلمت المنصب من أسلافها في سبتمبر عام 2011. الكلية هي مؤسسة خيرية مسجلة تحت رعاية الأمير تشارلز أمير ويلز. كما يوجد أيضًا عدد أخر من الداعمين الأغنياء و الباريزين. و من بين خريجي هذه الكلية هناك أُناس مشهورون فمثلا من بينهم وزير الداخلية السابق ديفيد بلانكيت.في عام 2007 كانت الكلية مادة سلسلة الأفلام الوثائقية لبرنامج " كاتنج إيدج" التابع للقناة الرابعة البريطانية, و الذي سرد و تتبع حياة ثلاثة طلاب منذ بداية أول فصل دراسي لهم. و لقد حاز الفلم على جائزة " الجمعية الملكية للتلفزيون" عام 2008. (ar)
  • The Royal National College for the Blind (RNC) is a co-educational specialist residential college of further education based in the English city of Hereford. Students who attend the college are aged over 16 and blind or partially sighted. They can study a wide range of qualifications at RNC, from academic subjects such as English and mathematics to more vocational topics such as performing arts. Alongside regular further education subjects and vocational training, the College offers training in mobility, independent living and personal development. Founded in 1871 in London as the Royal Normal College and Academy for the Blind, the college had a number of homes before moving to its campus in Hereford; it was renamed the Royal National College for the Blind in the late 1970s. It has been a pioneer in the education of visually impaired people in Britain since the Victorian era, and, as of 2010, is the only college for visually impaired students in the United Kingdom to have been awarded Beacon Status in recognition of its outstanding teaching and learning. RNC hosts the UK's first VI Sports Academy, having begun as the home of the first football academy for visually impaired players and the England blind football team. It hosted the 2010 World Blind Football Championship and also served as a training facility for participants in the 2012 Paralympic Games. The college is actively involved in the development of assistive technology, including student participation in the Tech Novice Cafe, run for members of the public who are not confident in computer use. Two notable devices were developed at RNC; the Mountbatten Brailler, an electronic braille writer, and the T3, a talking tactile device that helped with the reading of maps and diagrams. Early in the 21st century, there was dramatic departmental restructuring at the college, and a significant redevelopment and modernisation of the Hereford campus. The campus, located on Venns Lane, Hereford, is home to RNC's teaching, residential and leisure facilities. Students live in halls of residence, which enable them to gain a level of independence within the college environment. RNC operates a leisure facility, thePoint4, which is open to the public, and conferencing and hotel accommodation under the name Gardner Hall. Principal Mark Fisher took over from his predecessor (Sheila Tallon) in December 2015. The college is a registered charity (number 1000388), and its Patron is Charles, Prince of Wales. There are several high-profile supporters, including Dave Clarke, former captain of the England and Great Britain blind football teams. RNC has a number of notable people among its alumni, including former Home Secretary David Blunkett. The college was the subject of a 2007 film for the Channel 4 Cutting Edge documentary strand, which followed three students through their first term of study. The film won a 2008 Royal Television Society Award. (en)
dbo:campus
dbo:city
dbo:numberOfStudents
  • 196 (xsd:integer)
dbo:staff
  • 175 (xsd:integer)
dbo:thumbnail
dbo:type
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 5556351 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 733598608 (xsd:integer)
dbp:chiefExecutive
  • Sheila Tallon
dbp:country
  • United Kingdom
dbp:established
  • 1871 (xsd:integer)
dbp:president
  • Jessica White
dbp:principal
  • Mark Fisher
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
georss:point
  • 52.06805555555555 -2.7069444444444444
rdf:type
rdfs:comment
  • تقع كلية رويال ناشونال كوليدج للمكفوفين للتعليم ما بعد الثانوي... في مدينة هيرفورد الإنجليزية, و تضم الطلاب من كلا الجنسين مع إقامتهم فيها. فطلابها هم من المكفوفين تمامًا أو من ضعاف البصر. فبإمكانهم هناك أن يتلقوا و يتعلموا محموعة واسعة من المهارات مثل اللغة الإنجيزية و الرياضيات بالإضافة إلى الموضوعات المهنية مثل الفنون المسرحية. و إلى جانب الموضوعات الاعتيادية للتعليم الإضافي ( التعليم ما بعد الثانوي) و كذلك التدريب المهني, فإن هذه الكلية تقدم برامج تدريبية في الإعتماد على النفس و تنمية الشخصية. و و في عام 2008, بلغ عدد الطلاب في هذه الكلية 196 طالبًا تبدأ أعمارهم من 16 عامًا فصاعدًا. (ar)
  • The Royal National College for the Blind (RNC) is a co-educational specialist residential college of further education based in the English city of Hereford. Students who attend the college are aged over 16 and blind or partially sighted. They can study a wide range of qualifications at RNC, from academic subjects such as English and mathematics to more vocational topics such as performing arts. Alongside regular further education subjects and vocational training, the College offers training in mobility, independent living and personal development. (en)
rdfs:label
  • Royal National College for the Blind (en)
  • كلية رويال ناشونال كوليدج للمكفوفين (ar)
owl:sameAs
geo:geometry
  • POINT(-2.7069444656372 52.068054199219)
geo:lat
  • 52.068054 (xsd:float)
geo:long
  • -2.706944 (xsd:float)
prov:wasDerivedFrom
foaf:depiction
foaf:homepage
foaf:isPrimaryTopicOf
foaf:name
  • Royal National College for the Blind (en)
is dbo:almaMater of
is dbo:education of
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbp:location of
is dbp:owner of
is foaf:primaryTopic of