An Entity of Type: mean of transportation, from Named Graph: http://dbpedia.org, within Data Space: dbpedia.org

In machine learning, multi-label classification or multi-output classification is a variant of the classification problem where multiple nonexclusive labels may be assigned to each instance. Multi-label classification is a generalization of multiclass classification, which is the single-label problem of categorizing instances into precisely one of several (more than two) classes. In the multi-label problem the labels are nonexclusive and there is no constraint on how many of the classes the instance can be assigned to.

Property Value
dbo:abstract
  • In machine learning, multi-label classification or multi-output classification is a variant of the classification problem where multiple nonexclusive labels may be assigned to each instance. Multi-label classification is a generalization of multiclass classification, which is the single-label problem of categorizing instances into precisely one of several (more than two) classes. In the multi-label problem the labels are nonexclusive and there is no constraint on how many of the classes the instance can be assigned to. Formally, multi-label classification is the problem of finding a model that maps inputs x to binary vectors y; that is, it assigns a value of 0 or 1 for each element (label) in y. (en)
  • Nell'apprendimento automatico la classificazione multi-etichetta è una variante del problema della classificazione che ammette per ogni istanza l'assegnazione di più di una etichetta-obiettivo. La classificazione multi-etichetta non deve essere confusa con la , che è invece il problema di categorizzare le istanze in una sola tra più di due classi. Ci sono due metodi principali per affrontare il problema della classificazione multi-etichetta: * i metodi di trasformazione del problema; * i metodi di adattamento degli algoritmi. Ci sono diversi metodi di trasformazione del problema per la classificazione multi-etichetta: una in comune è la rilevanza binaria dove un classificatore binario è allenato per l'etichetta. Un altro metodo è la trasformazione di combinazioni di etichetta che crea un classificatore binario per ogni possibile combinazione di etichetta; il RAkEL e le catene di classificatori. I metodi di trasformazione del problema sviluppati sono: il Ml-kNN, variante dei classificatori K-nearest neighbors. (it)
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 7466947 (xsd:integer)
dbo:wikiPageLength
  • 22010 (xsd:nonNegativeInteger)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 1115711729 (xsd:integer)
dbo:wikiPageWikiLink
dbp:wikiPageUsesTemplate
dcterms:subject
gold:hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • In machine learning, multi-label classification or multi-output classification is a variant of the classification problem where multiple nonexclusive labels may be assigned to each instance. Multi-label classification is a generalization of multiclass classification, which is the single-label problem of categorizing instances into precisely one of several (more than two) classes. In the multi-label problem the labels are nonexclusive and there is no constraint on how many of the classes the instance can be assigned to. (en)
  • Nell'apprendimento automatico la classificazione multi-etichetta è una variante del problema della classificazione che ammette per ogni istanza l'assegnazione di più di una etichetta-obiettivo. La classificazione multi-etichetta non deve essere confusa con la , che è invece il problema di categorizzare le istanze in una sola tra più di due classi. Ci sono due metodi principali per affrontare il problema della classificazione multi-etichetta: * i metodi di trasformazione del problema; * i metodi di adattamento degli algoritmi. (it)
rdfs:label
  • Classificazione multi-etichetta (it)
  • Multi-label classification (en)
owl:differentFrom
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbo:wikiPageWikiLink of
is owl:differentFrom of
is foaf:primaryTopic of
Powered by OpenLink Virtuoso    This material is Open Knowledge     W3C Semantic Web Technology     This material is Open Knowledge    Valid XHTML + RDFa
This content was extracted from Wikipedia and is licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License