Tube and clamp scaffold (commonly called tube and coupler scaffold) is a versatile type of scaffold consisting of steel tubes and clamps. Vertical tubes are connected to horizontal tubes via right angle clamps. Diagonal tubes are periodically connected to the scaffold via swivel clamps in order to stabilize the scaffold. Tube and clamp is among the most labor-intensive of all scaffolding types.

Property Value
dbo:abstract
  • السقالة الأنبوبية (تسمى أيضًا سقالة أنابيب) هي سقالة متعددة الاستخدامات تتكون من أنابيب من الفولاذ ومشابك. ويتم توصيل الأنابيب الرأسية بالأنابيب الأفقية باستخدام مشابك قائمة الزوايا. ويتم توصيل الأنابيب القطرية بالسقالة باستخدام مشابك دوارة من أجل تثبيت السقالة. يستخدم هذا النوع من السقالات عمومًا حيث يلزم توفير درجة لا نهائية من تعدد الاستخدامات. ففي العديد من الدول، يشيع استخدامها في الإنشاءات. فيمكن وضع الأنابيب الأفقية (ومن ثم أسطح السير) على أي ارتفاع إلى جانب الأنبوب الرأسي (حسبما تسمح به القيود الهندسية)، ويمكن مباعدة الأنابيب الرأسية أو الأقدام إلى أي مسافة بعيدة، لتصل إلى أقصى مسافة تسمح بها القيود الهندسية. تعد السقالة الأنبوبية من بين استخدامات السقالات التي تتميز بأكثر الأعمال كثافة، ومن ثم تستخدم عمومًا عند الحاجة إلى إمكانات عالية وقدرة لا محدودة على التكيف وتعدد الاستخدامات. يشيع استخدام هذا النوع من السقالات في أمريكا الشمالية في المحطات النووية. (ar)
  • Tube and clamp scaffold (commonly called tube and coupler scaffold) is a versatile type of scaffold consisting of steel tubes and clamps. Vertical tubes are connected to horizontal tubes via right angle clamps. Diagonal tubes are periodically connected to the scaffold via swivel clamps in order to stabilize the scaffold. This type of scaffold is generally used where unlimited versatility is required. In many countries, it is common in construction. Horizontal tubes (and thus walking-decks) can be placed at any height along the vertical tube (as permitted by engineering constraints), and vertical tubes, or legs, can be spaced at any distance apart, up to the maximum distance allowed by engineering constraints. Tube and clamp is among the most labor-intensive of all scaffolding types. (en)
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 7909079 (xsd:integer)
dbo:wikiPageLength
  • 1190 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 967264397 (xsd:integer)
dbo:wikiPageWikiLink
dbp:wikiPageUsesTemplate
dct:subject
rdfs:comment
  • السقالة الأنبوبية (تسمى أيضًا سقالة أنابيب) هي سقالة متعددة الاستخدامات تتكون من أنابيب من الفولاذ ومشابك. ويتم توصيل الأنابيب الرأسية بالأنابيب الأفقية باستخدام مشابك قائمة الزوايا. ويتم توصيل الأنابيب القطرية بالسقالة باستخدام مشابك دوارة من أجل تثبيت السقالة. تعد السقالة الأنبوبية من بين استخدامات السقالات التي تتميز بأكثر الأعمال كثافة، ومن ثم تستخدم عمومًا عند الحاجة إلى إمكانات عالية وقدرة لا محدودة على التكيف وتعدد الاستخدامات. يشيع استخدام هذا النوع من السقالات في أمريكا الشمالية في المحطات النووية. (ar)
  • Tube and clamp scaffold (commonly called tube and coupler scaffold) is a versatile type of scaffold consisting of steel tubes and clamps. Vertical tubes are connected to horizontal tubes via right angle clamps. Diagonal tubes are periodically connected to the scaffold via swivel clamps in order to stabilize the scaffold. Tube and clamp is among the most labor-intensive of all scaffolding types. (en)
rdfs:label
  • سقالة أنبوبية (ar)
  • Tube and clamp scaffold (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbo:wikiPageWikiLink of
is foaf:primaryTopic of