An Entity of Type: organisation, from Named Graph: http://dbpedia.org, within Data Space: dbpedia.org

The General Workers' Union of Germany (German: Allgemeine Arbeiter-Union Deutschlands; AAUD) was a factory organisation formed following the German Revolution of 1918–1919 in opposition to the traditional trade unions. A section of the AAUD led by Otto Rühle split from the AAUD, forming the Allgemeine Arbeiter-Union – Einheitsorganisation.

Property Value
dbo:abstract
  • نقابة العمال العامة في ألمانيا (AAUD)، هو اسم أُطلِق على منظمات المصانع التي تكونت بعد الثورة الألمانية 1918–1919 لتحل محل نقابات العمال التقليدية. وقد تكونت هذه النقابة على يد الشيوعيين اليساريين في اتحاد العمال الشيوعيين في ألمانيا (KAPD) الذين كانوا يرون التنظيم بناءً على الحرفة نوعًا من التنظيم قديم الطراز. ودعموا، بدلاً من ذلك، تنظيم العمال على أساس المصانع، ومن ثم تشكلت نقابة العمال العامة في ألمانيا. وقد نظم الشيوعيون المجلسيون هذه المنظمات الصناعية لتكون بمثابة الأساس الذي قامت عليه مجالس العمال بجميع أنحاء المنطقة. وقد انشق أحد أقسام نقابة العمال العامة في ألمانيا (AAUD)، والذي كان يرؤسه أوتو رول، ووقع مقره في إسن، عن النقابة, مكونة فرع إسن لنقابة العمال العامة في ألمانيا. (ar)
  • The General Workers' Union of Germany (German: Allgemeine Arbeiter-Union Deutschlands; AAUD) was a factory organisation formed following the German Revolution of 1918–1919 in opposition to the traditional trade unions. The AAUD was formed by the left communists in the Communist Workers' Party of Germany (KAPD) who considered organising based on trades as being an outmoded form of organisation and instead advocated organising workers based on factories, thus forming the AAUD. They were influenced by the industrial unionism of the Industrial Workers of the World. The council communists organised these factory organisations as the basis for region-wide workers' councils. A section of the AAUD led by Otto Rühle split from the AAUD, forming the Allgemeine Arbeiter-Union – Einheitsorganisation. (en)
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 33651008 (xsd:integer)
dbo:wikiPageLength
  • 2514 (xsd:nonNegativeInteger)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 1026198008 (xsd:integer)
dbo:wikiPageWikiLink
dbp:wikiPageUsesTemplate
dct:subject
gold:hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • نقابة العمال العامة في ألمانيا (AAUD)، هو اسم أُطلِق على منظمات المصانع التي تكونت بعد الثورة الألمانية 1918–1919 لتحل محل نقابات العمال التقليدية. وقد تكونت هذه النقابة على يد الشيوعيين اليساريين في اتحاد العمال الشيوعيين في ألمانيا (KAPD) الذين كانوا يرون التنظيم بناءً على الحرفة نوعًا من التنظيم قديم الطراز. ودعموا، بدلاً من ذلك، تنظيم العمال على أساس المصانع، ومن ثم تشكلت نقابة العمال العامة في ألمانيا. وقد نظم الشيوعيون المجلسيون هذه المنظمات الصناعية لتكون بمثابة الأساس الذي قامت عليه مجالس العمال بجميع أنحاء المنطقة. (ar)
  • The General Workers' Union of Germany (German: Allgemeine Arbeiter-Union Deutschlands; AAUD) was a factory organisation formed following the German Revolution of 1918–1919 in opposition to the traditional trade unions. A section of the AAUD led by Otto Rühle split from the AAUD, forming the Allgemeine Arbeiter-Union – Einheitsorganisation. (en)
rdfs:label
  • نقابة العمال العامة في ألمانيا (ar)
  • General Workers' Union of Germany (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:foundedBy of
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbo:wikiPageWikiLink of
is foaf:primaryTopic of
Powered by OpenLink Virtuoso    This material is Open Knowledge     W3C Semantic Web Technology     This material is Open Knowledge    Valid XHTML + RDFa
This content was extracted from Wikipedia and is licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 Unported License