Facial expressions are used to communicate emotions. They can also occur solitarily, without other people being present. People often imagine themselves in social situations when alone, resulting in solitary facial expressions. Toddlers and children in early childhood use social cues and contexts to discriminate and recognize facial expressions. They develop at this early stage facial expressions in order to provoke reactions from their caregivers and receive nurturance and support. Children reflect their peers' emotions in their own expressions for social interaction.

Property Value
dbo:abstract
  • يستخدم الإنسان تعبيرات وجهه لإيصال العواطف التي تختلجه عندما يكون في حضرة أشخاص آخرين، ولكن هذه التعابير قد تكون متواجدة أيضًا عندما يكون الشخص منفردًا دون وجود أية أشخاص؛ إذ غالبًا ما يتخيل الناس أنفسهم في مواقف اجتماعية عندما يكونون وحدهم، وهذا ما يقودهم إلى إطلاق تعبيراتٍ وجهية في العزلة. يستخدم الأطفال في المراحل المبكرة من طفولتهم الإشارات والسياقات الاجتماعية لتمييز وإدراك التعبيرات الوجهية، ويطورون تعبيراتٍ وجهية خاصةً بهم للتواصل مع مقدمي الرعاية وتلقي الدعم، كما يعكس الأطفال مشاعر أقرانهم في تعبيراتهم الخاصة في سياق تفاعلهم الاجتماعي. يتطور تمييز التعابير الوجهية واستخدامها بمعدلات متفاوتة عند الأطفال. وبشكل عام، تبقى القدرة على تمييز وإنتاج التعبيرات الوجهية في طريقها نحو الاكتمال حتى خلال مرحلة الطفولة الوسطى والمراهقة. وبما أنّ القدرة على تمييز وإنتاج تعبيرات الوجه تتطور بشكل مستقل، يوجد فجوة بين قدرة الطفل على التمييز بين المشاعر على وجوه الآخرين وبين قدرته على إنتاج بعض المشاعر -كالغضب أو الخوف مثلًا. يعتبر التعبير عن الخوف والغضب أكثر صعوبة من التعبير عن السعادة، ومن التفسيرات الممكنة لذلك هو أنّ تلك التعبيرات لا تعتبر مرغوبة اجتماعيًا، ولا يزال الأمر يتطلب المزيد من البحث لاستكشاف هذه الفكرة بالكامل. (ar)
  • Facial expressions are used to communicate emotions. They can also occur solitarily, without other people being present. People often imagine themselves in social situations when alone, resulting in solitary facial expressions. Toddlers and children in early childhood use social cues and contexts to discriminate and recognize facial expressions. They develop at this early stage facial expressions in order to provoke reactions from their caregivers and receive nurturance and support. Children reflect their peers' emotions in their own expressions for social interaction. Facial expression discrimination and expression develop at varying rates in children. During middle childhood and adolescence, the abilities to discriminate and produce facial expressions are still on their way toward achieving full potential. Considering that the ability to discriminate and produce facial expressions develop independently, there is a gap between a child's capacity to discriminate an emotion on another's face and their capacity to produce certain emotions, such as anger or fear. Fear and anger are more difficult expressions to produce than happiness, a possible explanation being that children are socialized not to produce these, considered socially undesirable. Further research is required to fully explore this idea. (en)
dbo:wikiPageID
  • 41068159 (xsd:integer)
dbo:wikiPageLength
  • 17280 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 922725522 (xsd:integer)
dbo:wikiPageWikiLink
dbp:wikiPageUsesTemplate
dct:subject
rdf:type
rdfs:comment
  • يستخدم الإنسان تعبيرات وجهه لإيصال العواطف التي تختلجه عندما يكون في حضرة أشخاص آخرين، ولكن هذه التعابير قد تكون متواجدة أيضًا عندما يكون الشخص منفردًا دون وجود أية أشخاص؛ إذ غالبًا ما يتخيل الناس أنفسهم في مواقف اجتماعية عندما يكونون وحدهم، وهذا ما يقودهم إلى إطلاق تعبيراتٍ وجهية في العزلة. يستخدم الأطفال في المراحل المبكرة من طفولتهم الإشارات والسياقات الاجتماعية لتمييز وإدراك التعبيرات الوجهية، ويطورون تعبيراتٍ وجهية خاصةً بهم للتواصل مع مقدمي الرعاية وتلقي الدعم، كما يعكس الأطفال مشاعر أقرانهم في تعبيراتهم الخاصة في سياق تفاعلهم الاجتماعي. (ar)
  • Facial expressions are used to communicate emotions. They can also occur solitarily, without other people being present. People often imagine themselves in social situations when alone, resulting in solitary facial expressions. Toddlers and children in early childhood use social cues and contexts to discriminate and recognize facial expressions. They develop at this early stage facial expressions in order to provoke reactions from their caregivers and receive nurturance and support. Children reflect their peers' emotions in their own expressions for social interaction. (en)
rdfs:label
  • الاختلافات النمائية في تعبيرات الوجه الانفرادية (ar)
  • Developmental differences in solitary facial expressions (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbo:wikiPageWikiLink of
is foaf:primaryTopic of