About: Slonim (Hasidic dynasty)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : yago:SocialGroup107950920, within Data Space : dbpedia.org associated with source document(s)
QRcode icon
http://dbpedia.org/describe/?url=http%3A%2F%2Fdbpedia.org%2Fresource%2FSlonim_%28Hasidic_dynasty%29

Slonim is a Hasidic dynasty originating in the town of Slonim, which is now in Belarus.Today, there are two Slonimer factions. Slonim, based in Jerusalem, and the Slanim community in Bnei Brak. They are two distinct groups today, and have many differences between them.

AttributesValues
rdf:type
rdfs:label
  • Slonim (Hasidic dynasty) (en)
  • Chassidut Slonim (it)
rdfs:comment
  • Slonim is a Hasidic dynasty originating in the town of Slonim, which is now in Belarus.Today, there are two Slonimer factions. Slonim, based in Jerusalem, and the Slanim community in Bnei Brak. They are two distinct groups today, and have many differences between them. (en)
  • Slonim è una dinastia chassidica originaria della città di Slonim, attualmente in Bielorussia . Oggi, ci sono due Rebbe di Slonim entrambi in Israele: uno a Gerusalemme nel quartiere di Mea Shearim e l'altro a Bnei Brak . Colloquialmente quello di Gerusalemme è chiamato il "Bianco" (Veissa) mentre quello di Bnei Brak è chiamato il "nero" (Shvartza) in riferimento al loro orientamento politico il bianco appunto più liberale ed il nero più conservatore (bianco e nero hanno appunto questa accezione nel linguaggio haredi. Questi nomi sono attribuiti anche al fatto che quando la chassidut di Slonim si divise in due fazioni distinte, il leader di una, Rabbi , aveva la barba bianca e il leader dell´altra fazione, Rav Avraham Weinberg, aveva la barba nera. I due gruppi si distinguono anche per com (it)
foaf:depiction
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Synagogue,_Slonim.jpg
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/IMG-20180219-WA0015.jpg
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Mordechaihaimslonim.jpg
dcterms:subject
Wikipage page ID
Wikipage revision ID
Link from a Wikipage to another Wikipage
Link from a Wikipage to an external page
sameAs
dbp:wikiPageUsesTemplate
thumbnail
has abstract
  • Slonim is a Hasidic dynasty originating in the town of Slonim, which is now in Belarus.Today, there are two Slonimer factions. Slonim, based in Jerusalem, and the Slanim community in Bnei Brak. They are two distinct groups today, and have many differences between them. The first Rebbe of Slonim, Rabbi Avraham Weinberg (1804–1883), was the author of Yesod HaAvodah. In 1873, he sent a group of his grandchildren and other Hasidim to settle in Ottoman Palestine; they set up their community in Tiberias. Almost all of the Slonimer Hasidim in Europe perished at the hands of the Nazis in the Holocaust. The present-day Slonimer community was rebuilt from the Slonimer Hasidim who had settled in Israel. (en)
  • Slonim è una dinastia chassidica originaria della città di Slonim, attualmente in Bielorussia . Oggi, ci sono due Rebbe di Slonim entrambi in Israele: uno a Gerusalemme nel quartiere di Mea Shearim e l'altro a Bnei Brak . Colloquialmente quello di Gerusalemme è chiamato il "Bianco" (Veissa) mentre quello di Bnei Brak è chiamato il "nero" (Shvartza) in riferimento al loro orientamento politico il bianco appunto più liberale ed il nero più conservatore (bianco e nero hanno appunto questa accezione nel linguaggio haredi. Questi nomi sono attribuiti anche al fatto che quando la chassidut di Slonim si divise in due fazioni distinte, il leader di una, Rabbi , aveva la barba bianca e il leader dell´altra fazione, Rav Avraham Weinberg, aveva la barba nera. I due gruppi si distinguono anche per come si scrive il loro nome in ebraico: quelli di Gerusalemme sono conosciuti come סלונים, mentre quelli Bnei Brak come סלאנים. Essi sono oggi due gruppi distinti ed hanno molte differenze tra loro.Il primo Rebbe di Slonim fu autore di . Nel 1873 inviò un gruppo di suoi nipoti e altri chassidim a stabilirsi nell´allora dove hanno creato una comunità a Tiberiade . Quasi tutti i chassidim di Slonim in Europa perirono per mano dei nazisti nell'Olocausto . La comunità Slonim attuale è stata ricostruita dai chassidim di Slonim che si erano stabiliti in Israele. (it)
gold:hypernym
prov:wasDerivedFrom
page length (characters) of wiki page
foaf:isPrimaryTopicOf
Faceted Search & Find service v1.17_git139 as of Feb 29 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 08.03.3330 as of Mar 19 2024, on Linux (x86_64-generic-linux-glibc212), Single-Server Edition (62 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software