About: Channel 5 (British TV channel)     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : dbo:Broadcaster, within Data Space : dbpedia.org associated with source document(s)
QRcode icon
http://dbpedia.org/describe/?url=http%3A%2F%2Fdbpedia.org%2Fresource%2FChannel_5_%28British_TV_channel%29

Channel 5 is a British free-to-air television network launched in 1997. It is the fifth national terrestrial channel in the United Kingdom and is owned by Channel 5 Broadcasting Limited, a wholly-owned subsidiary of American media conglomerate ViacomCBS, which is grouped under ViacomCBS Networks UK & Australia division.

AttributesValues
rdf:type
rdfs:label
  • Channel 5 (British TV channel)
  • Channel 5 (Vereinigtes Königreich)
  • Channel 5
  • Channel 5 (RA)
  • Channel 5 (Britania Raya)
  • Channel 5 (chaîne de télévision)
  • Channel 5
  • チャンネル5
  • 채널 5
  • Channel 5
  • Channel 5
  • Channel 5
  • 5 канал (Великобритания)
  • Channel Five
  • Channel 5 (Велика Британія)
  • 英國第五台
rdfs:comment
  • Channel 5 ist ein britischer Fernsehsender, der im Jahr 1997 auf Sendung ging. Er befand sich bis 2010 im Besitz der RTL Group und wurde danach an das britische Medienunternehmen Northern & Shell verkauft. 2013 betrug der Marktanteil 4,0 Prozent. Am 1. Mai 2014 stimmte der jetzige Eigentümer zu, dass Channel 5 für £450 Millionen (rund 567,4 Millionen €) an Viacom verkauft wird. Dieser hat den Sender in die Unternehmensgruppe Viacom International Media Networks eingegliedert – genauer in die London-basierte Operationseinheit Viacom International Media Networks für das Vereinigte Königreich, Irland, Australien, Neuseeland, Russland und die Mittel- und osteuropäischen Länder.
  • Is é Channel 5 atá mar chuid de . Chraol an chéad chlár ar an 30 Márta 1997.
  • Channel 5 (anciennement appelée Five) est la cinquième chaîne de télévision nationale britannique.
  • 채널 5(영어: Channel Five)는 영국의 지상파 민영방송국이며, 1997년 3월 30일에 개국하였다. 2002년 부터 2010년까지 최대 법인은 룩셈부르크의 RTL 그룹이었으며 Five란 이름으로 불리었으나, 2010년 7월 23일 Northern & Shell에 인수되었고, 2011년 2월 14일에 채널 5로 이름을 변경하였다. 2014년 5월 1일에는 바이어컴으로 인수되었다.
  • Channel 5 è un canale televisivo britannico.
  • チャンネル5(英語:Channel 5、チャンネル・ファイブ)は、イギリスで1997年に開局した商業テレビ放送局。 BBC One、BBC Two、ITV、チャンネル4に継ぐイギリスにおける5番目の地上波放送局(ウェールズのウェールズ語専門局S4Cを含むと6番目)。RTLグループが所有していた2002年から2011年の間、この局は「Five」というブランドで放送をしていた。現在はバイアコムCBSが所有している。
  • Channel 5 är den femte marksända analoga tv-kanalen i Storbritannien, lanserad 30 mars 1997. Ursprungligen lanserades kanalen som Channel 5 men 2002 övergick de till att skriva namnet som Channel Five, innan namnet 2011 ändrades tillbaka.
  • Channel 5 – brytyjska ogólnodostępna sieć telewizyjna uruchomiona w 1997 roku. Stacja należy do ViacomCBS. W latach 2002–2011 stacja działała pod nazwą Five.
  • 第五台(英語:Channel 5)是英國的一家自1997年開始播出的無線電視台。第五台是英國第五個全國性無線電視頻道,由第五台廣播公司(Channel 5 Broadcasting Ltd)所有(該公司是的子公司)。 2002年9月16日至2011年2月13日期間,該台曾以「Five」名稱播出。當時英國第五台由RTL集團所有。2010年7月23日,自RTL購買第五台股權,並聲稱將向第五台投資更多費用,且自2011年2月14日開始將名稱改回第五台。2014年5月1日,維亞康姆(現維亞康姆CBS)以4.5億英鎊的價格併購第五台 第五台是一個綜合娛樂頻道,既播出英國國內製作的節目(如《汽車大排擋》、《科技新玩意》、《》和《》,亦播出購自外國的節目(特別是美國節目,包括《CSI犯罪現場》、《重返犯罪現場》、《法律與秩序》前三季、《金剛戰士系列》、《心計》、《逝者之證》、《童话镇》、《新朱門恩怨》、《穹頂之下》、《老友记》。
  • Channel 5 is a British free-to-air television network launched in 1997. It is the fifth national terrestrial channel in the United Kingdom and is owned by Channel 5 Broadcasting Limited, a wholly-owned subsidiary of American media conglomerate ViacomCBS, which is grouped under ViacomCBS Networks UK & Australia division.
  • Channel 5 adalah jaringan televisi yang bersiaran di Inggris. Diluncurkan pada tahun 1997, dan merupakan jaringan analog kelima dan terakhir nasional terestrial setelah BBC1, ITV, BBC2 dan Channel 4. Jaringan ini umumnya merupakan jaringan urutan kelima di negara di pangsa pemirsa, dan telah sejak awal. Channel 5 adalah saluran hiburan umum yang menampilkan beberapa program internal seperti , dan dan sejumlah program asing. Stasiun ini telah sangat sukses dengan impor dari Amerika Serikat pada khususnya, termasuk , The Mentalist, Body of Proof, Once Upon a Time dan .
  • Channel 5, Channel Five of Five is een televisiezender die in 1997 werd gelanceerd als Channel 5. Zij was de vijfde analoge zender met nationale reikwijdte in het Verenigd Koninkrijk. Ze begon vooral met goedkoop te produceren programma's, die vooral bestonden uit pornografische en goedkope tv-shows. Echter, sinds haar imagowijziging en de naamsverandering van "Channel 5" in "Five" in 2002, wist zij gestaag meer marktaandeel naar zich toe te trekken. Dit op basis van het meer aankopen van realityshows en duurdere dramashows uit de Verenigde Staten. In 2011 is de naam terugveranderd naar Channel 5.
  • 5 канал (англ. Channel 5, «Чэ́ннел файв») — британский телевизионный канал, вещающий с 1997 года. Пятый в хронологии британских аналоговых наземных каналов после BBC One, ITV, BBC Two и 4-го канала, аналогично занимает 5-е место по объёму аудитории с момента основания. С 2002 по 2011 год носил название «Five», когда его владельцем была компания RTL Group. исключил канал из компании 23 июля 2010, решив кардинально его улучшить, и сам телеканал был перезапущен 14 февраля 2011. С 1 мая находится в ведении компании Viacom, которая выкупила его за 759 миллионов долларов США.
  • Channel 5 é uma rede de televisão britânica. Fundada em 1997, foi a quinta rede analógica a ser lançada no Reino Unido, após a BBC One, ITV, BBC Two e Channel 4. Também é, desde sua criação, o quinto canal em audiência no país. Seu lançamento, na noite de 30 de março de 1997, foi feito com um videoclipe das Spice Girls especial para a inauguração e o novo canal foi apresentado ao público pelo ator e comediante Tim Vine e pela apresentadora Julia Bradbury. Ele atinge cerca de 80% da população do Reino Unido.
  • 5 канал (англ. Channel 5, «Чэ́ннел файв») — Британський телевізійний канал, що мовить з 1997 року. П'ятий в хронології британських аналогових каналів після BBC One, ITV, BBC Two і 4-го каналу. Займає п'яте місце за об'ємом аудиторії з моменту заснування. З 2002 по 2011 роки мав назву «П'ять», коли його власником була компанія RTL Group. Річард Дезмонд виключив канал з компанії 23 липня 2010, вирішивши кардинально його поліпшити. Телеканал було знову запущено 14 лютого 2011 року. З 1 травня Channel 5 є власністю компанії Viacom, яка викупила його за 759 мільйонів доларів США.
sameAs
timeshift service
  • Channel 5 +1
  • Channel 5 +24
foaf:name
  • Channel 5
foaf:homepage
name
  • Channel 5
foaf:depiction
  • External Image
  • External Image
  • External Image
  • External Image
  • External Image
  • External Image
dct:subject
Wikipage page ID
Wikipage revision ID
Link from a Wikipage to another Wikipage
Faceted Search & Find service v1.17_git93 as of Oct 15 2021


Alternative Linked Data Documents: iSPARQL | ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 08.03.3322 as of Oct 25 2021, on Linux (x86_64-generic-linux-glibc25), Single-Server Edition (62 GB total memory, 53 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2021 OpenLink Software