About: A Mão e a Luva     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : yago:Wikicat1874Novels, within Data Space : dbpedia.org associated with source document(s)
QRcode icon
http://dbpedia.org/describe/?url=http%3A%2F%2Fdbpedia.org%2Fresource%2FA_Mão_e_a_Luva

A Mão e a Luva (The Hand and the Glove) is a romance novel written by Brazilian author Machado de Assis (1839–1908) and published in 1874. The book is a psychological analysis of society and of false naivety.

AttributesValues
rdf:type
rdfs:label
  • A Mão e a Luva (en)
  • A Mão e a Luva (pt)
rdfs:comment
  • A Mão e a Luva (The Hand and the Glove) is a romance novel written by Brazilian author Machado de Assis (1839–1908) and published in 1874. The book is a psychological analysis of society and of false naivety. (en)
  • A Mão e a Luva é o segundo romance escrito por Machado de Assis, publicado em 1874, sua primeira experiência como folhetinista de jornal, seguindo o exemplo de seus amigos Manuel Antônio de Almeida e José de Alencar. Publicado em 20 folhetins, com o subtítulo "Um perfil de mulher", nos rodapés de O Globo, jornal dirigido por Quintino Bocaiúva, entre 26 de setembro e 3 de novembro (não diariamente). (pt)
foaf:name
  • A Mão e a Luva (en)
name
  • A Mão e a Luva (en)
foaf:depiction
  • http://commons.wikimedia.org/wiki/Special:FilePath/Luiz_Alberto_Pinheiro_de_Freitas_-_Freud_e_Machado_de_Assis_uma_interseção_entre_psicanálise_e_literatura.jpeg
dcterms:subject
Wikipage page ID
Wikipage revision ID
Link from a Wikipage to another Wikipage
sameAs
dbp:wikiPageUsesTemplate
thumbnail
author
country
isbn
language
pages
pub date
has abstract
  • A Mão e a Luva (The Hand and the Glove) is a romance novel written by Brazilian author Machado de Assis (1839–1908) and published in 1874. The book is a psychological analysis of society and of false naivety. (en)
  • A Mão e a Luva é o segundo romance escrito por Machado de Assis, publicado em 1874, sua primeira experiência como folhetinista de jornal, seguindo o exemplo de seus amigos Manuel Antônio de Almeida e José de Alencar. Publicado em 20 folhetins, com o subtítulo "Um perfil de mulher", nos rodapés de O Globo, jornal dirigido por Quintino Bocaiúva, entre 26 de setembro e 3 de novembro (não diariamente). Conquanto se trate de uma "história de amor" — de uma mulher de personalidade forte, Guiomar, assediada por três pretendentes a marido — enquadrada na fase "romântica" do autor, em vez dos recursos clássicos do romantismo — enredos rocambolescos, plenos de coincidências, reviravoltas, surpresas, suspenses — Machado, como já ocorrera no romance de estreia, Ressurreição, prefere um texto contido, minimalista em termos de trama, de análise psicológica, mas com uma elegância estilística que continuaria aperfeiçoando até atingir seus píncaros na chamada "fase realista". A história transcorre em Botafogo, então um simples arrabalde (o que hoje chamaríamos de subúrbio) repleto de aprazíveis chácaras. (pt)
gold:hypernym
prov:wasDerivedFrom
page length (characters) of wiki page
ISBN
  • 978-85-380-0351-9
number of pages
author
country
language
foaf:isPrimaryTopicOf
is Link from a Wikipage to another Wikipage of
is Wikipage redirect of
is foaf:primaryTopic of
Faceted Search & Find service v1.17_git139 as of Feb 29 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 08.03.3330 as of Mar 19 2024, on Linux (x86_64-generic-linux-glibc212), Single-Server Edition (378 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software