Time-tracking software is a category of computer software that allows its users to record time spent on tasks. This software is used by employees and employers in many industries, including hourly workers and also professionals who bill their customers by the hour, such as lawyers, freelancers and accountants. It can be used together with multiple other tools like project management software, customer support and accounting to name just a few. It is an electronic version of the traditional paper timesheet. Tracking time can increase productivity, as businesses can better understand what practices lead to wasted time. This type of software encourages accountability for large businesses, and allows business owners to keep all time data in a central location which allows easier data analysis

Property Value
dbo:abstract
  • برمجيات تتبع الوقت هي فئة من برامج الكمبيوتر التي تسمح لمستخدميها لتسجيل الوقت الذي يقضيه في المهام. ويستخدم هذا البرنامج في العديد من الصناعات، بما في ذلك تلك التي تستخدم العمال بالساعة وهؤلاء المهنيين الذين فاتورة عملائها في كل ساعة، مثل المحامين و المحاسبين . وهو يمثل النسخة الإلكترونية من الورق التقليدي الجدول الزمني . تتبع الوقت يمكن تمكين زيادة الإنتاجية ، وأفضل الأعمال التجارية فهم ما الممارسات التجارية تؤدي إلى إهدار للوقت. هذا النوع من البرامج يشجع المساءلة للشركات الكبيرة، ويسمح أصحاب الأعمال للحفاظ على جميع البيانات في الوقت في موقع مركزي. وكثير هذه الطرود تسمح الجيل التلقائي للفواتير للعملاء المهنية أو العملاء بناء على الوقت الذي يقضيه ورسم البياني للساعة، وتسمح للفواتير إضافية من التكاليف ذات الصلة إلى كل عميل أو الملف. العديد من شركات البرمجيات لتتبع الوقت تقدم إدارة القوى العاملة الحزم التي تشمل الوقت والحضور، وجدولة، وإدارة غياب، والموارد البشرية، والرواتب، وإدارة المواهب، وتحليلات العمل. (ar)
  • Time-tracking software is a category of computer software that allows its users to record time spent on tasks. This software is used by employees and employers in many industries, including hourly workers and also professionals who bill their customers by the hour, such as lawyers, freelancers and accountants. It can be used together with multiple other tools like project management software, customer support and accounting to name just a few. It is an electronic version of the traditional paper timesheet. Tracking time can increase productivity, as businesses can better understand what practices lead to wasted time. This type of software encourages accountability for large businesses, and allows business owners to keep all time data in a central location which allows easier data analysis by human resources departments. Features offered by time-tracking software include: * Automatic generation of invoices to the professional's clients or customers based on the time spent. * Additional billing of related costs to each client or file. * workforce management packages that include time and attendance, scheduling, absence management, human resources, payroll, talent management, and labor analytics. (en)
dbo:wikiPageID
  • 2399787 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 724382146 (xsd:integer)
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • Time-tracking software is a category of computer software that allows its users to record time spent on tasks. This software is used by employees and employers in many industries, including hourly workers and also professionals who bill their customers by the hour, such as lawyers, freelancers and accountants. It can be used together with multiple other tools like project management software, customer support and accounting to name just a few. It is an electronic version of the traditional paper timesheet. Tracking time can increase productivity, as businesses can better understand what practices lead to wasted time. This type of software encourages accountability for large businesses, and allows business owners to keep all time data in a central location which allows easier data analysis (en)
  • برمجيات تتبع الوقت هي فئة من برامج الكمبيوتر التي تسمح لمستخدميها لتسجيل الوقت الذي يقضيه في المهام. ويستخدم هذا البرنامج في العديد من الصناعات، بما في ذلك تلك التي تستخدم العمال بالساعة وهؤلاء المهنيين الذين فاتورة عملائها في كل ساعة، مثل المحامين و المحاسبين . وهو يمثل النسخة الإلكترونية من الورق التقليدي الجدول الزمني . تتبع الوقت يمكن تمكين زيادة الإنتاجية ، وأفضل الأعمال التجارية فهم ما الممارسات التجارية تؤدي إلى إهدار للوقت. هذا النوع من البرامج يشجع المساءلة للشركات الكبيرة، ويسمح أصحاب الأعمال للحفاظ على جميع البيانات في الوقت في موقع مركزي. وكثير هذه الطرود تسمح الجيل التلقائي للفواتير للعملاء المهنية أو العملاء بناء على الوقت الذي يقضيه ورسم البياني للساعة، وتسمح للفواتير إضافية من التكاليف ذات الصلة إلى كل عميل أو الملف. العديد من شركات البرمجيات لتتبع الوقت تقدم إدارة القوى ال (ar)
rdfs:label
  • Time-tracking software (en)
  • برمجيات تتبع الوقت (ar)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:genre of
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of