The China Post (Chinese: 英文中國郵報) is one of two English-language newspapers published in Taiwan (Republic of China), directly competing with the Taipei Times (a third paper, the Taiwan News, ceased printing in 2010). It was established by Mr. and Mrs. Y. P. Huang in 1952. According to The China Post, circulation reaches over 400,000 readers every day. The China Post is a member of Asia News Network.

Property Value
dbo:abstract
  • The China Post (Chinese: 英文中國郵報) is one of two English-language newspapers published in Taiwan (Republic of China), directly competing with the Taipei Times (a third paper, the Taiwan News, ceased printing in 2010). It was established by Mr. and Mrs. Y. P. Huang in 1952. According to The China Post, circulation reaches over 400,000 readers every day. The China Post is a member of Asia News Network. (en)
  • The China Post (chinesisch 英文中國郵報 / 英文中国邮报, Pinyin Yīngwén Zhōngguó Yóubào) ist eine der drei größten englischsprachigen Zeitungen in Taiwan. Die beiden anderen sind die Taiwan News und die Taipei Times. Sie wurde von Y.P. Huang 1952 gegründet. Gemäß der China Post erreicht sie mehr als 400.000 Leser täglich. Im Gegensatz zur Taipei Times kann man einen redaktionellen Einfluss bemerken, der in die Richtung der Pan-blauen Koalition und Ein-China-Politik Taiwans führt. (de)
  • The China Post est l'un des trois journaux quotidiens de langue anglaise publié en République de Chine (Taïwan), les deux autres étant Taiwan News et Taipei Times. Il fut fondé par M. et Mme Y.P. Huang en 1952. D'après sa direction, il est lu par plus de 400 000 lecteurs chaque jour. (fr)
  • 《The China Post》,中文名稱為《英文中國郵報》,是在台灣發行的英文報紙,公司為中國郵報社股份有限公司,由黃遹霈、余夢燕夫婦創辦於1952年9月3日。現任董事長與發行人為前立委謝國樑。是台灣首家以報紙型態發行的英文報紙。目前該報為華聯國際多媒體股份有限公司旗下子公司。 (zh)
dbo:circulation
  • 400000 (xsd:integer)
dbo:format
dbo:headquarter
dbo:type
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 621701 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 701545375 (xsd:integer)
dbp:owners
  • The China Post Group
dbp:p
  • Yīngwén Zhōngguó Yóubào
dbp:poj
  • Eng-bûn-Tiong-kok-
dbp:politicalPosition
dbp:price
  • NTD 15
dbp:publisher
  • The China Post Group
dbp:title
  • The China Post
dbp:wordnet_type
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • The China Post (Chinese: 英文中國郵報) is one of two English-language newspapers published in Taiwan (Republic of China), directly competing with the Taipei Times (a third paper, the Taiwan News, ceased printing in 2010). It was established by Mr. and Mrs. Y. P. Huang in 1952. According to The China Post, circulation reaches over 400,000 readers every day. The China Post is a member of Asia News Network. (en)
  • The China Post (chinesisch 英文中國郵報 / 英文中国邮报, Pinyin Yīngwén Zhōngguó Yóubào) ist eine der drei größten englischsprachigen Zeitungen in Taiwan. Die beiden anderen sind die Taiwan News und die Taipei Times. Sie wurde von Y.P. Huang 1952 gegründet. Gemäß der China Post erreicht sie mehr als 400.000 Leser täglich. Im Gegensatz zur Taipei Times kann man einen redaktionellen Einfluss bemerken, der in die Richtung der Pan-blauen Koalition und Ein-China-Politik Taiwans führt. (de)
  • The China Post est l'un des trois journaux quotidiens de langue anglaise publié en République de Chine (Taïwan), les deux autres étant Taiwan News et Taipei Times. Il fut fondé par M. et Mme Y.P. Huang en 1952. D'après sa direction, il est lu par plus de 400 000 lecteurs chaque jour. (fr)
  • 《The China Post》,中文名稱為《英文中國郵報》,是在台灣發行的英文報紙,公司為中國郵報社股份有限公司,由黃遹霈、余夢燕夫婦創辦於1952年9月3日。現任董事長與發行人為前立委謝國樑。是台灣首家以報紙型態發行的英文報紙。目前該報為華聯國際多媒體股份有限公司旗下子公司。 (zh)
rdfs:label
  • The China Post (en)
  • The China Post (de)
  • The China Post (fr)
  • 英文中國郵報 (zh)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
foaf:name
  • The China Post (en)
  • 英文中國郵報 (en)
is owl:differentFrom of
is foaf:primaryTopic of