Television in Syria was formed in 1960, when Syria and Egypt (which adopted television that same year) were part of the United Arab Republic. It broadcast in black and white until 1976. In 1985 a second channel was established and in 1995 Syrian television rented a channel on Arabsat and it started broadcasting eight hours daily via satellite in 1996. Syrian channels are mostly owned and controlled by the Syrian Arab Television and Radio Broadcasting Commission (SATRBC) which connected to the Ministry of Information. It has 4,800 staff; both government employees and freelancers.

Property Value
dbo:abstract
  • التلفزيون العربي السوري يتبع الهيئة العامة للإذاعة والتلفزيون في سوريا وهو التلفزيون الرسمي في سوريا. يحتفل التلفزيون السوري بذكرى مرور خمسين عاماً على تأسيسه بالتزامن مع شقيقه التلفزيون المصري، فقد انطلقا معاً في زمن الوحدة بين مصر وسورية، بل وفي يوم واحد، هو الثالث والعشرون من تموز (يوليو) عام 1960. (ar)
  • La Télévision Arabe Syrienne (en arabe : التلفزيون العربي السوري ) est le nom de la principale chaîne de télévision publique syrienne. Fondée en 1960, cette chaîne de télévision dépend de l'Organisation générale de radio et télévision syrienne. Émettant pour la première fois le 23 juillet 1960 depuis l'émetteur du Mont Qassioun, à Damas, elle bénéficia de l'aide technique de ses partenaires égyptiens. De fait, à cette époque, Syrie et Égypte formaient une même fédération, connue sous le nom de République arabe unie. Celle-ci perdura jusqu'en 1961.Le premier directeur de la nouvelle chaîne fut Sabah Qabbani, le demi-frère du poète syrien Nizar Qabbani. Durant les premières années de son existence, la télévision nationale se cantonna à une heure et demie d'émissions quotidiennes, diffusées en noir et blanc. La chaîne introduisit la couleur en 1978 : son temps d'antenne était alors de dix heures quotidiennes.La Télévision Arabe Syrienne comprend actuellement trois chaînes de télévision : deux d'entre elles émettent par voie hertzienne, la troisième étant une version satellitaire diffusée sur les satellites Arabsat (pour le Moyen-Orient) et Hot Bird (pour l'Europe). Celle-ci émet depuis 1996, et reprend l'essentiel des programmes de deux premières, à savoir des émissions de débats, des variétés arabes, des séries et des bulletins d'information. Elle émet désormais 24 heures sur 24. * Portail de la télévision Portail de la télévision * Portail de la Syrie Portail de la Syrie (fr)
  • Das Fernsehen in Syrien wird vor allem von der General Organization of Radio and TV - Syria (arabisch الهيئة العامة للإذاعة والتلفزيون - سورية), welche dem syrischen Informationsministerium untersteht, kontrolliert. Sendebeginn des syrischen Fernsehens war der 23. Juli 1960. Zunächst wurde ein 90-minütiges Programm ausgestrahlt. Ab 1978 wurde teilweise in Farbe gesendet, seit 1980 wird das gesamte Programm farbig ausgestrahlt. 1985 startete ein zweiter Sender (Channel 2), 1995 folgte der Satellitensender Syria Satellite Channel. Der erste Privatsender war Cham TV und wurde 2005 gegründet. Da er jedoch keine Lizenz vom Informationsministerium erhielt, sendete er ab 2006 von Dubai aus. Weitere private Sender sind Addunya TV, welches sich mehrheitlich im Besitz von Rami Makhlouf befindet, und Orient TV. Die Arabische Liga forderte offiziell im Juni 2012 die Satellitenbetreiber von Arabsat und Nilesat auf, die Ausstrahlungen der syrischen Medien zu stoppen. Am 5. September 2012 stoppte Nilesat die Ausstrahlung von Syria Satellite Channel, Syria News und Addounia TV. Arabsat folgte diesem Schritt am selben Tag. Am 22. Oktober 2012 wurde die Ausstrahlung der beiden Fernsehsender Syrian Drama Channel und Syria Satellite Channel auf Hotbird ebenfalls beendet. (de)
  • La televisión de Siria fue establecida en 1960, cuando Siria y Egipto (que adoptaron la televisión el mismo año) eran parte de la República Árabe Unida. Se transmitió en blanco y negro hasta 1976. En 1985 un segundo canal fue establecido y en 1995 la televisión siria alquiló un canal en Arabsat y comenzó a difundir ocho horas diarias vía el satélite en 1996.Los canales sirios son poseídos y controlados sobre todo por la Comisión Siria Árabe de Transmisión de Televisión y Radio (siglas SATRBC en inglés) la cual se conecta al ministerio de la información. Tiene un personal de 4,800; empleados de gobierno y trabajador autónomos. (es)
  • Syrian Television, chiamata anche in arabo التلفزيون ا لسوري, è la tv di stato siriana.Fondata nel 1960, quando ancora la Siria apparteneva alla Repubblica Araba Unita, ha iniziato le trasmissioni a colori nel 1976. (it)
  • Television in Syria was formed in 1960, when Syria and Egypt (which adopted television that same year) were part of the United Arab Republic. It broadcast in black and white until 1976. In 1985 a second channel was established and in 1995 Syrian television rented a channel on Arabsat and it started broadcasting eight hours daily via satellite in 1996. Syrian channels are mostly owned and controlled by the Syrian Arab Television and Radio Broadcasting Commission (SATRBC) which connected to the Ministry of Information. It has 4,800 staff; both government employees and freelancers. Since the start of the Syrian Civil War, the state has been engaging in a "media war" to combat the criticisms broadcast from other popular media outlets viewed in the Arab World and internationally, such as Al Arabiya and Al Jazeera. Syrian television coverage champions the government against rebel forces such as Al-Nusra Front, Free Syrian Army and the Islamic Front. According to BBC Arabic, it also tends to omit or downplay reports of civilian casualties in its coverage of confrontations with "terrorist" groups. The Arab League officially asked the satellite operators Arabsat and Nilesat to stop broadcasting Syrian media in June 2012. On April 27, 2013, Al Jazeera announced that it was suspending indefinitely its activities throughout Syria because of alleged intimidation and threats against its staff. (en)
dbo:wikiPageID
  • 15384347 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 728271564 (xsd:integer)
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • التلفزيون العربي السوري يتبع الهيئة العامة للإذاعة والتلفزيون في سوريا وهو التلفزيون الرسمي في سوريا. يحتفل التلفزيون السوري بذكرى مرور خمسين عاماً على تأسيسه بالتزامن مع شقيقه التلفزيون المصري، فقد انطلقا معاً في زمن الوحدة بين مصر وسورية، بل وفي يوم واحد، هو الثالث والعشرون من تموز (يوليو) عام 1960. (ar)
  • La televisión de Siria fue establecida en 1960, cuando Siria y Egipto (que adoptaron la televisión el mismo año) eran parte de la República Árabe Unida. Se transmitió en blanco y negro hasta 1976. En 1985 un segundo canal fue establecido y en 1995 la televisión siria alquiló un canal en Arabsat y comenzó a difundir ocho horas diarias vía el satélite en 1996.Los canales sirios son poseídos y controlados sobre todo por la Comisión Siria Árabe de Transmisión de Televisión y Radio (siglas SATRBC en inglés) la cual se conecta al ministerio de la información. Tiene un personal de 4,800; empleados de gobierno y trabajador autónomos. (es)
  • Syrian Television, chiamata anche in arabo التلفزيون ا لسوري, è la tv di stato siriana.Fondata nel 1960, quando ancora la Siria apparteneva alla Repubblica Araba Unita, ha iniziato le trasmissioni a colori nel 1976. (it)
  • Das Fernsehen in Syrien wird vor allem von der General Organization of Radio and TV - Syria (arabisch الهيئة العامة للإذاعة والتلفزيون - سورية), welche dem syrischen Informationsministerium untersteht, kontrolliert. Sendebeginn des syrischen Fernsehens war der 23. Juli 1960. Zunächst wurde ein 90-minütiges Programm ausgestrahlt. Ab 1978 wurde teilweise in Farbe gesendet, seit 1980 wird das gesamte Programm farbig ausgestrahlt. 1985 startete ein zweiter Sender (Channel 2), 1995 folgte der Satellitensender Syria Satellite Channel. (de)
  • Television in Syria was formed in 1960, when Syria and Egypt (which adopted television that same year) were part of the United Arab Republic. It broadcast in black and white until 1976. In 1985 a second channel was established and in 1995 Syrian television rented a channel on Arabsat and it started broadcasting eight hours daily via satellite in 1996. Syrian channels are mostly owned and controlled by the Syrian Arab Television and Radio Broadcasting Commission (SATRBC) which connected to the Ministry of Information. It has 4,800 staff; both government employees and freelancers. (en)
  • La Télévision Arabe Syrienne (en arabe : التلفزيون العربي السوري ) est le nom de la principale chaîne de télévision publique syrienne. Fondée en 1960, cette chaîne de télévision dépend de l'Organisation générale de radio et télévision syrienne. Émettant pour la première fois le 23 juillet 1960 depuis l'émetteur du Mont Qassioun, à Damas, elle bénéficia de l'aide technique de ses partenaires égyptiens. De fait, à cette époque, Syrie et Égypte formaient une même fédération, connue sous le nom de République arabe unie. Celle-ci perdura jusqu'en 1961.Le premier directeur de la nouvelle chaîne fut Sabah Qabbani, le demi-frère du poète syrien Nizar Qabbani. Durant les premières années de son existence, la télévision nationale se cantonna à une heure et demie d'émissions quotidiennes, diffusées e (fr)
rdfs:label
  • Television in Syria (en)
  • التلفزيون السوري (ar)
  • Fernsehen in Syrien (de)
  • Televisión en Siria (es)
  • Télévision Arabe Syrienne (fr)
  • Syrian Television (it)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of