A right-wing dictatorship (sometimes also referred to as a rightist dictatorship) is an authoritarian regime whose policy could be called rightist. There are various definitions of the term "rightist." The broadest one includes all dictatorships that do not consider themselves communist. Those are usually pro-capitalist in economic matters and conservative in ideological ones.

Property Value
dbo:abstract
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016)25بك هذه مقالة غير مراجعة. ينبغي أن يزال هذا القالب بعد أن يراجعها محرر ما عدا الذي أنشأها؛ إذا لزم الأمر فيجب أن توسم المقالة بقوالب الصيانة المناسبة. (أكتوبر 2013) الديكتاتورية اليمينية (والتي يشار إليها في بعض الأحوال كذلك باسم ديكتاتورية اليمين) تشير إلى نظام سلطوي يمكن أن توصف سياسته على أنها يمينية. وهناك تعريفات مختلفة لمصطلح "اليمينية". وأشهرها يشتمل على كل الديكتاتوريات التي لا تعتبر نفسها شيوعية. وغالبًا ما تكون تلك الديكتاتوريات مؤيدة للرأسمالية في الأمور الاقتصادية، في حين أنها تكون متحفظة في الأمور الأيديولوجية. وفي بعض الأحوال، يتم استخدام مصطلح الديكتاتورية الفاشية (غالبًا منقبلالمعارضين[بحاجة لمصدر]) بشكل متبادل مع مصطلح الديكتاتورية اليمينية. ومن المقبول بشكل شائع أن ألمانيا وإيطاليا كانت تخضع لحكومات فاشية في وقت ما من تاريخها، وتخضع الكيفية التي تشير بها إلى الأنظمة اليمينية الأخرى للمزيد من النقاش. * 32xبوابة أعلام * 32xبوابة السياسة25بك هذه بذرة مقالة عن مواضيع أو أحداث أو شخصيات أو مصطلحات سياسية بحاجة للتوسيع. شارك في تحريرها. (ar)
  • A right-wing dictatorship (sometimes also referred to as a rightist dictatorship) is an authoritarian regime whose policy could be called rightist. There are various definitions of the term "rightist." The broadest one includes all dictatorships that do not consider themselves communist. Those are usually pro-capitalist in economic matters and conservative in ideological ones. The term fascist dictatorship is sometimes used interchangeably with the right-wing one. It is commonly accepted that Nazi Germany and the Kingdom of Italy were ruled by fascist governments at some points of their history; how it refers to other right-wing regimes is a question of further debate. The Estado Novo in Portugal was a right-wing dictatorship which was corporatist in nature (much like Mussolini's fascism). Most South American dictatorships, during the second half of the 20th century, were right-wing: Pinochet, the Brazilian Military Government, etc. There have also been a number of military dictatorships installed by anti-communists which were generally conservative and rightist. (en)
dbo:wikiPageID
  • 28202443 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 740362507 (xsd:integer)
dbp:expiry
  • 2016-11-13 (xsd:date)
dbp:small
  • yes
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016)25بك هذه مقالة غير مراجعة. ينبغي أن يزال هذا القالب بعد أن يراجعها محرر ما عدا الذي أنشأها؛ إذا لزم الأمر فيجب أن توسم المقالة بقوالب الصيانة المناسبة. (أكتوبر 2013) الديكتاتورية اليمينية (والتي يشار إليها في بعض الأحوال كذلك باسم ديكتاتورية اليمين) تشير إلى نظام سلطوي يمكن أن توصف سياسته على أنها يمينية. * 32xبوابة أعلام * 32xبوابة السياسة25بك هذه بذرة مقالة عن مواضيع أو أحداث أو شخصيات أو مصطلحات سياسية بحاجة للتوسيع. شارك في تحريرها. (ar)
  • A right-wing dictatorship (sometimes also referred to as a rightist dictatorship) is an authoritarian regime whose policy could be called rightist. There are various definitions of the term "rightist." The broadest one includes all dictatorships that do not consider themselves communist. Those are usually pro-capitalist in economic matters and conservative in ideological ones. (en)
rdfs:label
  • ديكتاتورية يمينية (ar)
  • Right-wing dictatorship (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of