RT UK is a TV channel based in London. It is part of the RT network, a global multilingual television news network based in Moscow and subsidised by the Russian government. The channel was launched on 30 October 2014. The channel operates out of studios in Millbank Tower. The channel offers four hours of programming per day, Monday to Friday UK News at 7pm, 8pm, 9pm and 10pm. On Fridays there is no 10pm UK News bulletin. The RT UK News anchor is Bill Dod. Like its counterpart in the United States, it simulcasts RT International at all other times.

Property Value
dbo:abstract
  • RT Reino Unido es un canal de televisión con sede en Londres. Es parte de la RT de la red, una red de noticias de la televisión multilingüe global con sede en Moscú y subvencionado por el gobierno ruso. El canal fue lanzado el 30 de octubre de 2014 RT Reino Unido se centra en cubrir el Reino Unido desde el punto de vista del gobierno ruso. Se posiciona RT Reino Unido como un extraño con una misión para oponerse a lo que se retrata como un pro-guerra, la ortodoxia medios pro-occidental en el Reino Unido. La agencia de noticias rusa pretende modelar una identidad como medios alternativos en lugar de la BBC y Sky News. El canal afirma que su posición es "para desafiar las estructuras de poder dominantes en Gran Bretaña por la difusión en vivo y programación original con un enfoque progresivo Reino Unido", "no sujeción a la élite metropolitana de Londres sesgo". De acuerdo a las noticias de la BBC, el lanzamiento de RT Reino Unido fue recibido con un aluvión de críticas en la prensa británica. En The Observer, Nick Cohen acusó al canal de difusión de las teorías de conspiración y de ser un "prostitución del periodismo", y en The Times, Oliver Kamm pidió a regulador de la radiodifusión Ofcom para actuar en contra de esta "cueva de engañadores". Richard Sambrook, director del Centro de Periodismo de la Universidad de Cardiff fue citado diciendo: "Es un movimiento sorprendente para concentrar los recursos en el Reino Unido. No es una propuesta comercial, por lo tanto, el objetivo principal debe ser el de ganar influencia. Se trata de poder blando para el Kremlin". En una declaración previa al lanzamiento, RT corresponsal Polly Boiko dijo "Mucho está hecho de cómo se financia RT. Ha sido elegida como el Lobo Feroz del panorama de los medios de prensa", y "creo que muchos de nosotros ... ver el lanzamiento de RT Reino Unido como una oportunidad para librarse de las acusaciones formuladas contra el canal "El canal opera en estudios en Millbank Torre. El canal ofrece cuatro horas de programación por día, de lunes a viernes, Reino Unido Noticias en 19:00, 20:00, 21:00 y 22:00. Los viernes no hay 22:00 Noticias Reino Unido boletín. El ancla RT UK News es Bill Dod. Al igual que su contraparte en el Estados Unidos que difunda simultáneamente RT Internacional en cualquier otro momento. RT UK sirve como base de operaciones y producción de programas basados ​​en el Reino Unido de RT. RT Reino Unido es el canal RT ofrece a los proveedores de satélite del Reino Unido. El canal también está disponible en línea a través de la página web de RT. (es)
  • RT UK is a TV channel based in London. It is part of the RT network, a global multilingual television news network based in Moscow and subsidised by the Russian government. The channel was launched on 30 October 2014. RT UK focuses on covering the United Kingdom. RT UK positions itself as an outsider with a mission to oppose what it portrays as a pro-war, pro-Western media orthodoxy in the UK. The Russian news agency seeks to fashion an identity as alternative media as opposed to BBC News and Sky News. The channel claims its position is "to challenge dominant power structures in Britain by broadcasting live and original programming with a progressive UK focus", "not subject to the metropolitan elite's London bias". The launch of RT UK was greeted with a barrage of criticism in the British press. In The Observer, Nick Cohen accused the channel of spreading conspiracy theories and being a "prostitution of journalism" and in The Times, Oliver Kamm called on broadcasting regulator Ofcom to act against this "den of deceivers". Richard Sambrook, director of the Centre of Journalism at Cardiff University was quoted as saying "It's a surprising move to focus resources on the UK. It's not a commercial proposition, therefore the main purpose must be to gain influence. It's about soft power for the Kremlin". In a pre-launch statement, RT correspondent Polly Boiko said "So much is made of how RT is funded. It’s been cast as the Big Bad Wolf of the news media landscape," and "I think many of us... see the launch of RT UK as an opportunity to shake off the accusations levelled at the channel" The channel operates out of studios in Millbank Tower. The channel offers four hours of programming per day, Monday to Friday UK News at 7pm, 8pm, 9pm and 10pm. On Fridays there is no 10pm UK News bulletin. The RT UK News anchor is Bill Dod. Like its counterpart in the United States, it simulcasts RT International at all other times. RT UK serves as the home and production base of RT's UK based programmes. RT UK is the channel RT delivers to United Kingdom satellite providers. The channel is also available online through RT's website. (en)
dbo:broadcastArea
dbo:broadcastNetwork
dbo:country
dbo:firstAirDate
  • 2014-10-30 (xsd:date)
dbo:headquarter
dbo:locationCountry
dbo:motto
  • Question More
dbo:parentOrganisation
dbo:pictureFormat
dbo:shareOfAudience
  • 0.020000 (xsd:float)
dbo:shareSource
  • BARB
dbo:sisterStation
dbo:thumbnail
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 45022539 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 745280811 (xsd:integer)
dbp:cableChan
  • Channel 241
dbp:cableServ
  • Virgin Media
dbp:language
  • English
dbp:logofile
  • Russia-today-logo.svg
dbp:logosize
  • 200 (xsd:integer)
dbp:onlineChan
dbp:onlineServ
  • Live stream
dbp:owner
  • TV-Novosti
dbp:satChan
  • 11225 (xsd:integer)
  • 11568 (xsd:integer)
  • Channel 206
  • Channel 512
  • Channel 518
dbp:satServ
dbp:terrChan
  • Channel 135
  • Channel 113
dbp:terrServ
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • RT Reino Unido es un canal de televisión con sede en Londres. Es parte de la RT de la red, una red de noticias de la televisión multilingüe global con sede en Moscú y subvencionado por el gobierno ruso. El canal fue lanzado el 30 de octubre de 2014 RT UK sirve como base de operaciones y producción de programas basados ​​en el Reino Unido de RT. RT Reino Unido es el canal RT ofrece a los proveedores de satélite del Reino Unido. El canal también está disponible en línea a través de la página web de RT. (es)
  • RT UK is a TV channel based in London. It is part of the RT network, a global multilingual television news network based in Moscow and subsidised by the Russian government. The channel was launched on 30 October 2014. The channel operates out of studios in Millbank Tower. The channel offers four hours of programming per day, Monday to Friday UK News at 7pm, 8pm, 9pm and 10pm. On Fridays there is no 10pm UK News bulletin. The RT UK News anchor is Bill Dod. Like its counterpart in the United States, it simulcasts RT International at all other times. (en)
rdfs:label
  • RT UK (es)
  • RT UK (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:depiction
foaf:homepage
foaf:isPrimaryTopicOf
foaf:name
  • RT UK (en)
is dbo:creator of
is dbo:sisterStation of
is foaf:primaryTopic of