RT, originally Russia Today, is a television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia as well as providing Internet content in various languages, including Russian.

Property Value
dbo:abstract
  • آر تي المعروفة سابقا باسم روسيا اليوم أو روسيا توداي ، هي شبكة أخبارية تلفزيونية عالمية متعددة اللغات مقرها في الاتحاد الروسي تديرها روسيا ووكالة أنباء نوفوستي وتشمل على مدار الساعة نشرات الأخبار وبرامج وثائقية وبرامج حوارية ومناقشات وأخبار رياضية وبرامج ثقافية في روسيا وتهدف إلى نشر الوعي عن روسيا وهي منافسة للقنوات الإخبارية الدولية وتبث عبر الأقمار الصناعية وشركات الكابل في جميع أنحاء العالم. بالإضافة إلى البث باللغة الإنجليزية، كما أنها تبث باللغة العربية تحت مسمى روسيا اليوم وبالإسبانية، وتبث في كندا وأمريكا. مقرها الرئيسي في موسكو، واستوديو في واشنطن عاصمة أمريكا، ولها أيضا مكاتب في ميامي ولوس انجليس، لندن، باريس، نيودلهي وتل أبيب ودمشق. (ar)
  • RT (ehemals Russia Today) ist ein seit dem Jahre 2005 existierender, vom russischen Staat finanzierter Auslandsfernsehsender mit nachrichten- und informationsorientiertem Programm mit Sitz in Moskau. Gesendet wird weltweit flächendeckend per DVB-S auf Englisch, Arabisch und Spanisch. Das Programm und die Themen- und Nachrichtensetzung sind in den jeweiligen Sprachen jedoch nicht identisch. Seit dem 6. November 2014 gibt es auf dem Webportal von RT Deutsch ein Nachrichtenformat in deutscher Sprache. Der russische Ableger des RT-Webportals stellt die Beiträge in russischer Sprache zur Verfügung. Weitere Ableger des RT-Webportals gibt es auch auf Arabisch, Spanisch und Französisch. Weiterhin betreibt RT bei YouTube ein Nachrichten-Multi-Channel-Netzwerk auf Kanälen in arabischer, chinesischer, deutscher, englischer, französischer und spanischer Sprache mit rund 29.000 Videos und nach eigenen Angaben einer Reichweite von weltweit rund 700 Millionen Betrachtern bei bisher über 2 Milliarden Aufrufen. (Stand Januar 2016) Der Sender selbst gibt an, dem Publikum die russische Sichtweise auf das internationale Geschehen vorzustellen und ein Gegengewicht zu westlichen Medien darstellen zu wollen. RT hatte 2012 weltweit etwa 2000 Mitarbeiter, von denen ein Großteil nicht-russische Journalisten waren. Der Sender betreibt Korrespondenten­büros auf der ganzen Welt. (de)
  • RT, auparavant Russia Today, est une chaîne de télévision d'information internationale en continu financée par l'État russe lancée le 10 décembre 2005 par l'agence de presse RIA Novosti qui l'abrite dans ses locaux moscovites. Elle diffuse en langue anglaise, en arabe et en espagnol. Émettant en Europe, en Asie et en Amérique, elle se propose de présenter une image de la Russie et une vision de l'actualité autres que celles des médias occidentaux. Depuis le 4 mai 2007, une version en arabe existe également, Rusiya Al-Yaum, ce qui fait entrer la chaîne dans la bataille de l'information, au même titre que BBC World, CNN, Al Jazeera et France 24. Il s'agit désormais aux États-Unis de la seconde chaîne d'information étrangère la plus regardée. Elle emploie 2 000 personnes avec un siège à Moscou et Washington, et des bureaux à Paris, Londres, Los Angeles, Miami, Delhi et Tel Aviv. RT est considéré par plusieurs médias en Occident comme étant un instrument de propagande pour le gouvernement russe et sa politique étrangère. (fr)
  • RT (anteriormente Russia Today) es el canal de televisión internacional por cable y satélite de la Federación de Rusia. Con sede en Moscú, presenta las 24 horas boletines de noticias, documentales, talk shows y debates, además de noticias deportivas y programas culturales en Rusia destinados al mercado de noticias extranjero. RT opera como un servicio multilingüe con canales en cuatro idiomas; el canal original en inglés se lanzó en 2005, Rusiya Al-Yaum en árabe se lanzó en 2007, RT Deutsch en 2014, mientras que su canal en español RT Actualidad se inauguró en 2009. Desde 2010 RT America, que se centra en Estados Unidos, se ha radicado en Washington, DC. Desde 2014 RT UK , que se centra en el Reino Unido, se ha ubicado en Londres. RT es una marca de TV-Novosti, fundada por RIA Novosti (actualmente Rusia Hoy) el 6 de abril de 2005. Durante la crisis económica de diciembre de 2008, el Gobierno ruso incluyó a la organización autónoma sin fines de lucro TV-Novosti en la lista de las organizaciones centrales de importancia estratégica de Rusia. RT ha sido llamado un medio de propaganda para el Gobierno ruso y su política exterior, por blogueros ucrainianos, un exfuncionario de la KGB y dos experiodistas de RT. También ha sido acusado de difundir desinformación por el Departamento de Estado de los Estados Unidos. El regulador de medios del Reino Unido Ofcom ha amenazado a RT con sanciones debido a violaciones reiteradas de sus normas de imparcialidad, algo que desde algunos sectores cercanos al canal se ha considerado como un ataque a la libertad de expresión. La cadena declara que RT ofrece una perspectiva rusa de los acontecimientos mundiales. RT es el canal de noticias más visto en YouTube. En junio de 2013 se convirtió en el primer canal de televisión en la historia en llegar a mil millones de visitas, registrando alrededor de 800.000 a un millón de visitas al día. En diciembre de 2015, el número de visitas superó los 3 mil millones. (es)
  • RT, originally Russia Today, is a television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia as well as providing Internet content in various languages, including Russian. RT International, based in Moscow, Russia, presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes about Russia. RT operates as a multilingual service with conventional channels in three languages: the original English language channel was launched in 2005, the Arabic language channel in 2007, and the Spanish language channel in 2009. RT America (since 2010), and RT UK (since 2014) offer some locally based content for those countries. RT is a brand of "TV-Novosti", an "autonomous non-profit organization", founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on April 6, 2005. During the economic crisis in December 2008, the Russian Government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO "TV-Novosti" in the list of core organizations of strategic importance of Russia. (en)
  • RT, precedentemente chiamato Russia Today, è un canale satellitare russo diffuso a livello mondiale, il primo tra i canali televisivi della Russia completamente in digitale, finanziato dall'agenzia statale RIA Novosti. È un canale di notizie che fornisce un'informazione complementare ai canali occidentali. Si propone di presentare il punto di vista russo sugli eventi in Russia e all'estero e dare agli spettatori americani ed europei la possibilità di familiarizzare con il punto di vista della Russia sul mondo e eventi nazionali. Margarita Simonyan, redattore in capo di RT, ha detto che la stazione è nata dalla volontà di presentare un'immagine più equilibrata della Russia. RT è il canale d'informazione più visto su YouTube. Il canale ha raggiunto un miliardo di visualizzazioni nel giugno 2013, registrando tra circa 800.000 a un milione di visualizzazioni al giorno. Nel dicembre 2015, il numero di visualizzazioni era salito a 3 miliardi. In Italia è disponibile sulla piattaforma SKY al canale 536 e su Tivùsat. (it)
  • RT(旧称:ロシア・トゥデイ)は、ロシア・モスクワを拠点を置くニュース専門局。 (ja)
  • RT, voorheen Russia Today, is een internationaal meertalig televisienetwerk uit Rusland. Het is geregistreerd als een zelfstandige non-profit organisatie gefinancierd door de federale begroting van Rusland door het Federaal Agentschap voor de Pers en Massacommunicatie van de Russische Federatie. RT wordt uitgezonden in 4 talen. Het originele Engelse kanaal ging van start in 2007, het Arabische Rusiya Al-Yaum werd gelanceerd in 2007 en het Spaanse RT Actualidad in 2009. Sinds 2010 is er RT America dat focust op de Verenigde Staten en wordt uitgezonden vanuit Washington D.C.. Sinds 2014 is RT UK er dat zich vooral richt op het Verenigd Koninkrijk en wordt uitgezonden vanuit Londen. Ook werd in 2014 RT Deutsch gelanceerd, dat wordt uitgezonden vanuit Berlijn. RT zendt rond-de-klok nieuwsbulletins, documentaires, talkshows, debatten, sportnieuws en culturele programma's uit. Het signaal van de zender wordt door 22 satellieten en meer dan 230 tv-providers verspreid, waardoor 700 miljoen mensen de uitzendingen van de zender kunnen zien in meer dan 100 landen. RT America is beschikbaar voor 85 miljoen mensen in de Verenigde Staten. In 2011 was het de op een na meest bekeken buitenlandse nieuwszender in de VS na BBC World News, en de nummer één buitenlandse zender in vijf grote Amerikaanse stedelijke gebieden in 2012. In 2013 was RT de eerste nieuwszender die 1 miljard views op YouTube wist te bereiken. Volgens de Broadcasters' Audience Research Board stemden 2.500.000 Britten hun televisie op RT af tijdens de tweede helft van 2012, waardoor het de derde meest bekeken nieuwszender is in Groot-Brittannië, achter BBC News en Sky News. (nl)
  • RT (ранее Russia Today — англ. Россия сегодня) — российский международный многоязычный информационный телеканал. Состоит из трёх круглосуточных информационных телеканалов, вещающих из Москвы более чем в 100 странах мира на английском, арабском и испанском языках, телеканалов RT America и RT UK, выходящих в эфир из собственных студий в Вашингтоне и в Лондоне, документального канала RTД, а также глобального новостного видеоагентства Ruptly, предлагающего эксклюзивные материалы другим телеканалам. Основным является телеканал на английском языке RT International — первый российский информационный телеканал, ведущий круглосуточное вещание на английском языке. RT круглосуточно доступен 700 миллионам зрителей по всему миру. RT — единственный российский телеканал, четырежды номинированный на Emmy International в категории «Новости». В 2014 году RT вышел в финал конкурса за эфир, посвящённый голодовке заключённых в Гуантанамо, в 2012 году — за освещение движения Захвати Уолл-стрит. Согласно данным из официального сайта RT, телеканал предлагает альтернативный взгляд на текущие события, освещая сюжеты, не попавшие на страницы и экраны мировых СМИ, а также знакомит свою аудиторию с российской точкой зрения на важнейшие международные события. RT критиковалась за необъективную подачу информации и предвзятость в освещении событий, связанных с политикой РФ. (ru)
  • RT (początkowo Russia Today) – ogólnoświatowa wielojęzyczna telewizja informacyjna z siedzibą w Moskwie, założona przez rosyjski rząd. Stacja nadaje od 10 grudnia 2005 roku 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Właścicielem stacji jest rosyjska międzynarodowa agencja informacyjna RIA Novosti finansowana ze środków budżetu Rosji. W RT pracuje przeszło 700 korespondentów, dziennikarzy, tłumaczy, prezenterów, producentów. Stacja dociera do około 150 milionów odbiorców na całym świecie. Od października 2008 roku telewizję internetową RT można oglądać w angielskiej wersji językowej na platformie multimedialnej Onet.tv. Oprócz angielskiej i rosyjskiej wersji językowej, stacja nadaje również w języku hiszpańskim, arabskim i niemieckim. Wskazuje się niejednokrotnie, iż głównym celem istnienia Russia Today jest propagowanie stanowiska rządu (medium proputinowskie) za granicą w sposób analogiczny do Voice of America lub wpływanie na CNN (z tego powodu oraz budowy i wyglądu, sposobu prezentacji i samych prezenterów programu jest nazywana m.in. rosyjskim CNN, dodatkowo w opozycji do VoA zmieniła nazwę na RT). Budżet w wysokości 300 milionów dolarów w 2012 roku został osobiście uratowany przed cięciami przez Putina. W 2009 był to drugi najczęściej oglądany zagraniczny kanał informacyjny w USA po BBC World News. (pl)
  • RT (anteriormente Russia Today), é um canal de televisão russo com emissão em inglês focado em transmissões globais sob a perspectiva russa, lançado em 10 de dezembro de 2005. A emissora, que tem sede em Moscou, emite 24 horas por dia boletins de notícias, documentários, debates e talk-shows, bem como esportes, notícias e programas culturais sobre a Rússia que visam o mercado de notícias no exterior. O RT funciona como um serviço em três línguas; o canal de língua inglês iniciou em 2005, o de língua árabe em 2007, enquanto o seu canal em língua espanhola, o RT Actualidad, iniciou em 2009. Em 2010 foi iniciada a programação da RT América, que incide sobre o Estados Unidos, com sede em Washington, DC. RT é uma marca da "TV-Novosti", fundada por RIA Novosti (atualmente "Russia Today") em 6 de abril de 2005. (pt)
  • 今日俄罗斯(RT,英文全稱為「Russia Today」)是俄罗斯一家英语国际新闻频道,也是第一家全数字化的俄罗斯电视频道,由国有的“TV-Novosti”所拥有,通过卫星、有线电视及网络播出。今日俄罗斯以英语、阿拉伯语和西班牙语向全球播出。 (zh)
dbo:country
dbo:firstAirDate
  • 2005-12-10 (xsd:date)
dbo:formerName
  • Russia Today (2005–2009) (en)
dbo:headquarter
dbo:language
dbo:locationCountry
dbo:pictureFormat
dbo:sisterStation
dbo:slogan
  • Question More (en)
dbo:thumbnail
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 5417956 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 744978772 (xsd:integer)
dbp:broadcastArea
  • Worldwide
dbp:cableChan
  • Channel 509
  • Channel 151
  • Channel 214
  • Channel 67
  • Channel TBA
  • Check local listings
  • Channel 16
  • Channel 221
  • Channel 86
  • Channel 290
  • Channel 658
  • Channel 33 with RT America
  • Channel 455 with RT America
  • Channel 473 with RT America
  • Channel 820
dbp:cableServ
dbp:iptvChan
  • Channel 163
  • Channel 102
  • Channel 505
  • Channel 517
  • Channel 547
  • Channel 188
  • Channel 573
  • Channel unallocated
  • Channel unallocated with RT America
dbp:iptvServ
dbp:logofile
  • Russia-today-logo.svg
dbp:logosize
  • 200 (xsd:integer)
dbp:onlineChan
dbp:onlineServ
dbp:owner
  • ANO "TV-Novosti"
dbp:satChan
  • Channel 512
  • Channel 355
  • Channel 280
  • Channel 146
  • Channel 531
  • Channel 407
  • Channel 90
  • Channel 322
  • Channel 641
  • Channel 92
  • Channel 738
  • Channel 363
  • Channel 461
  • Channel 724
  • Channel 658
  • Channel 206 with RT UK
  • Channel 462 with RT America/International
  • Channel 518 with RT UK
  • Channel 8084 with RT America'
  • Channel unallocated
  • Nationwide:'
  • Washington, D.C. area:
dbp:satServ
dbp:terrChan
dbp:terrServ
  • Freeview
  • MHz Networks
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • آر تي المعروفة سابقا باسم روسيا اليوم أو روسيا توداي ، هي شبكة أخبارية تلفزيونية عالمية متعددة اللغات مقرها في الاتحاد الروسي تديرها روسيا ووكالة أنباء نوفوستي وتشمل على مدار الساعة نشرات الأخبار وبرامج وثائقية وبرامج حوارية ومناقشات وأخبار رياضية وبرامج ثقافية في روسيا وتهدف إلى نشر الوعي عن روسيا وهي منافسة للقنوات الإخبارية الدولية وتبث عبر الأقمار الصناعية وشركات الكابل في جميع أنحاء العالم. بالإضافة إلى البث باللغة الإنجليزية، كما أنها تبث باللغة العربية تحت مسمى روسيا اليوم وبالإسبانية، وتبث في كندا وأمريكا. مقرها الرئيسي في موسكو، واستوديو في واشنطن عاصمة أمريكا، ولها أيضا مكاتب في ميامي ولوس انجليس، لندن، باريس، نيودلهي وتل أبيب ودمشق. (ar)
  • RT(旧称:ロシア・トゥデイ)は、ロシア・モスクワを拠点を置くニュース専門局。 (ja)
  • 今日俄罗斯(RT,英文全稱為「Russia Today」)是俄罗斯一家英语国际新闻频道,也是第一家全数字化的俄罗斯电视频道,由国有的“TV-Novosti”所拥有,通过卫星、有线电视及网络播出。今日俄罗斯以英语、阿拉伯语和西班牙语向全球播出。 (zh)
  • RT, originally Russia Today, is a television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia as well as providing Internet content in various languages, including Russian. (en)
  • RT (ehemals Russia Today) ist ein seit dem Jahre 2005 existierender, vom russischen Staat finanzierter Auslandsfernsehsender mit nachrichten- und informationsorientiertem Programm mit Sitz in Moskau. Gesendet wird weltweit flächendeckend per DVB-S auf Englisch, Arabisch und Spanisch. Das Programm und die Themen- und Nachrichtensetzung sind in den jeweiligen Sprachen jedoch nicht identisch. Der Sender selbst gibt an, dem Publikum die russische Sichtweise auf das internationale Geschehen vorzustellen und ein Gegengewicht zu westlichen Medien darstellen zu wollen. (de)
  • RT (anteriormente Russia Today) es el canal de televisión internacional por cable y satélite de la Federación de Rusia. Con sede en Moscú, presenta las 24 horas boletines de noticias, documentales, talk shows y debates, además de noticias deportivas y programas culturales en Rusia destinados al mercado de noticias extranjero. RT opera como un servicio multilingüe con canales en cuatro idiomas; el canal original en inglés se lanzó en 2005, Rusiya Al-Yaum en árabe se lanzó en 2007, RT Deutsch en 2014, mientras que su canal en español RT Actualidad se inauguró en 2009. Desde 2010 RT America, que se centra en Estados Unidos, se ha radicado en Washington, DC. Desde 2014 RT UK , que se centra en el Reino Unido, se ha ubicado en Londres. RT es una marca de TV-Novosti, fundada por RIA Novosti (act (es)
  • RT, auparavant Russia Today, est une chaîne de télévision d'information internationale en continu financée par l'État russe lancée le 10 décembre 2005 par l'agence de presse RIA Novosti qui l'abrite dans ses locaux moscovites. Elle diffuse en langue anglaise, en arabe et en espagnol. Émettant en Europe, en Asie et en Amérique, elle se propose de présenter une image de la Russie et une vision de l'actualité autres que celles des médias occidentaux. RT est considéré par plusieurs médias en Occident comme étant un instrument de propagande pour le gouvernement russe et sa politique étrangère. (fr)
  • RT, precedentemente chiamato Russia Today, è un canale satellitare russo diffuso a livello mondiale, il primo tra i canali televisivi della Russia completamente in digitale, finanziato dall'agenzia statale RIA Novosti. RT è il canale d'informazione più visto su YouTube. Il canale ha raggiunto un miliardo di visualizzazioni nel giugno 2013, registrando tra circa 800.000 a un milione di visualizzazioni al giorno. Nel dicembre 2015, il numero di visualizzazioni era salito a 3 miliardi. In Italia è disponibile sulla piattaforma SKY al canale 536 e su Tivùsat. (it)
  • RT, voorheen Russia Today, is een internationaal meertalig televisienetwerk uit Rusland. Het is geregistreerd als een zelfstandige non-profit organisatie gefinancierd door de federale begroting van Rusland door het Federaal Agentschap voor de Pers en Massacommunicatie van de Russische Federatie. RT wordt uitgezonden in 4 talen. Het originele Engelse kanaal ging van start in 2007, het Arabische Rusiya Al-Yaum werd gelanceerd in 2007 en het Spaanse RT Actualidad in 2009. Sinds 2010 is er RT America dat focust op de Verenigde Staten en wordt uitgezonden vanuit Washington D.C.. Sinds 2014 is RT UK er dat zich vooral richt op het Verenigd Koninkrijk en wordt uitgezonden vanuit Londen. Ook werd in 2014 RT Deutsch gelanceerd, dat wordt uitgezonden vanuit Berlijn. (nl)
  • RT (początkowo Russia Today) – ogólnoświatowa wielojęzyczna telewizja informacyjna z siedzibą w Moskwie, założona przez rosyjski rząd. Stacja nadaje od 10 grudnia 2005 roku 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Właścicielem stacji jest rosyjska międzynarodowa agencja informacyjna RIA Novosti finansowana ze środków budżetu Rosji. W RT pracuje przeszło 700 korespondentów, dziennikarzy, tłumaczy, prezenterów, producentów. Stacja dociera do około 150 milionów odbiorców na całym świecie. (pl)
  • RT (ранее Russia Today — англ. Россия сегодня) — российский международный многоязычный информационный телеканал. Состоит из трёх круглосуточных информационных телеканалов, вещающих из Москвы более чем в 100 странах мира на английском, арабском и испанском языках, телеканалов RT America и RT UK, выходящих в эфир из собственных студий в Вашингтоне и в Лондоне, документального канала RTД, а также глобального новостного видеоагентства Ruptly, предлагающего эксклюзивные материалы другим телеканалам. Основным является телеканал на английском языке RT International — первый российский информационный телеканал, ведущий круглосуточное вещание на английском языке. RT круглосуточно доступен 700 миллионам зрителей по всему миру. (ru)
  • RT (anteriormente Russia Today), é um canal de televisão russo com emissão em inglês focado em transmissões globais sob a perspectiva russa, lançado em 10 de dezembro de 2005. A emissora, que tem sede em Moscou, emite 24 horas por dia boletins de notícias, documentários, debates e talk-shows, bem como esportes, notícias e programas culturais sobre a Rússia que visam o mercado de notícias no exterior. (pt)
rdfs:label
  • آر تي (شبكة تلفاز) (ar)
  • RT (Fernsehsender) (de)
  • RT (es)
  • RT (TV network) (en)
  • RT (chaîne de télévision) (fr)
  • Russia Today (it)
  • ロシア・トゥデイ (ja)
  • RT (televisiezender) (nl)
  • RT (stacja telewizyjna) (pl)
  • RT (ru)
  • RT (canal de televisão) (pt)
  • 今日俄罗斯 (zh)
owl:differentFrom
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:depiction
foaf:homepage
foaf:isPrimaryTopicOf
foaf:name
  • RT (en)
is dbo:broadcastNetwork of
is dbo:channel of
is dbo:knownFor of
is dbo:network of
is dbo:occupation of
is dbo:owningCompany of
is dbo:parentOrganisation of
is dbo:sisterStation of
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is owl:differentFrom of
is foaf:primaryTopic of