A plan is typically any diagram or list of steps with timing and resources, used to achieve an objective. See also strategy. It is commonly understood as a temporal set of intended actions through which one expects to achieve a goal. For spatial or planar topologic or topographic sets see map. Plans can be formal or informal:

Property Value
dbo:abstract
  • A plan is typically any diagram or list of steps with timing and resources, used to achieve an objective. See also strategy. It is commonly understood as a temporal set of intended actions through which one expects to achieve a goal. For spatial or planar topologic or topographic sets see map. Plans can be formal or informal: * Structured and formal plans, used by multiple people, are more likely to occur in projects, diplomacy, careers, economic development, military campaigns, combat, sports, games, or in the conduct of other business. In most cases, the absence of a well-laid plan can have adverse effects: for example, a non-robust project plan can cost the organization time and money. * Informal or ad hoc plans are created by individuals in all of their pursuits. The most popular ways to describe plans are by their breadth, time frame, and specificity; however, these planning classifications are not independent of one another. For instance, there is a close relationship between the short- and long-term categories and the strategic and operational categories. It is common for less formal plans to be created as abstract ideas, and remain in that form as they are maintained and put to use. More formal plans as used for business and military purposes, while initially created with and as an abstract thought, are likely to be written down, drawn up or otherwise stored in a form that is accessible to multiple people across time and space. This allows more reliable collaboration in the execution of the plan. (en)
  • الخطة هي عادة أي رسم تخطيطي أو قائمة بالخطوات مع التوقيت والمصادر المستخدمة لتحقيق هذا الهدف. انظر أيضا استراتيجية. من المعلوم عموما الزمانية تعيين الإجراءات المقصودة! أحد يتوقع من خلالها لتحقيق الهدف. المكانية أو مستو توبولوجيك أو الطبوغرافية راجع مجموعات خريطة. يمكن أن تكون الخطط رسمية أو غير رسمية: * ممكن ان تظهر خطط البناء والتخطيط في المشاريع وهي مستخدمة من قبل العديد من الناس، ومن المحتمل أن يحدث في s المشروع، الدبلوماسية، s الوظيفي، والتنمية الاقتصادية، والحملات العسكرية، مكافحة، أو في تسيير سائر الأعمال. وفي معظم الحالات، يمكن أن يكون عدم وجود خطة ويلليد الآثار السلبية: على سبيل المثال، يمكن أن تكون تكلفة خطة مشروع غير قوية في تنظيم الوقت والمال. * غير رسمية أو خطط مخصصة تم إنشاؤها بواسطة الأفراد في جميع مساعيهم. أكثر الطرق شيوعاً لوصف خطط باتساع والإطار الزمني، وخصوصية؛ ومع ذلك، هذه التصنيفات التخطيط ليست مستقلة عن بعضها البعض. فعلى سبيل المثال، هناك علاقة وثيقة بين فئتي الاستراتيجية والتشغيلية والفئات في الأجلين القصير والطويل. من الشائع استخدام الخطط الغير رسمية لإنشاء الأفكار المجردة، وتبقى في هذا النموذج كما هي المحافظة والبدء في استخدامها. خطط رسمية أكثر ما تستخدم لأغراض عسكرية، والأعمال التجارية بينما إنشاؤها منذ البداية مع ووصفها فكر مجرد، من المحتمل أن سطرت، وضعت أو خلاف ذلك تخزينها في شكل غير قابل للوصول إلى العديد من الناس عبر الزمان والمكان. وهذا يتيح التعاون أكثر موثوقية في تنفيذ الخطة. (ar)
  • 計画(けいかく、英語: plan プラン)とは、何らかのものごとを行うために、方法や手順を考え、企てること。また、そうして考え企てた内容のこと。 計画とは、何かのものごとを行うために、あらかじめ、その方法、手順などを考えること(この場合「計画する」などと述語、動詞的に用いる)、およびそうして考えた方法や手順のことである。ブリタニカ国際百科事典によると、計画とは、将来 実現しようとする目標(目的)と、この目標(目的)に到達するための主要な手段や段階とを組み合わせたもの、とのことである。 英語では、(計画の内容ではなく)計画を立てるという行為は「en:planning」と言う。つまり、英語ではplanを作成する行為はplanning、と呼ばれていて、一応、呼び分けは行われている。 (なお発音は「プラニン(グ)」が近い、つまり「ン」とは全然言わないが、 カタカナ表記では「プランニング」が一般的)。 計画には、上述の目的(目標)や方法・手順に加えて具体的な時期、日付などが含まれていることが一般的である。ものによっては詳細な時刻まで含む。(その点で計画は、目的と手順が含まれているが日時が指定されていないような「手順書」や「レシピ」などとは異なっている。) 計画も無しに何かを行うこと(行ってしまうこと)を「無計画」という。 計画を立てたものの、実際には実行に至らなかったことや、計画通りの結果に至らなかったことなどを「計画倒れ」と言う。 計画が実行途中で頓挫したときに発動される次善の策、代替計画(代替プラン)を「plan B (プラン・ビー)」と言う。英語圏では、現場でさかんに用いられる表現である。 (ja)
dbo:wikiPageID
  • 179824 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 742909439 (xsd:integer)
dct:subject
rdfs:comment
  • A plan is typically any diagram or list of steps with timing and resources, used to achieve an objective. See also strategy. It is commonly understood as a temporal set of intended actions through which one expects to achieve a goal. For spatial or planar topologic or topographic sets see map. Plans can be formal or informal: (en)
  • الخطة هي عادة أي رسم تخطيطي أو قائمة بالخطوات مع التوقيت والمصادر المستخدمة لتحقيق هذا الهدف. انظر أيضا استراتيجية. من المعلوم عموما الزمانية تعيين الإجراءات المقصودة! أحد يتوقع من خلالها لتحقيق الهدف. المكانية أو مستو توبولوجيك أو الطبوغرافية راجع مجموعات خريطة. يمكن أن تكون الخطط رسمية أو غير رسمية: أكثر الطرق شيوعاً لوصف خطط باتساع والإطار الزمني، وخصوصية؛ ومع ذلك، هذه التصنيفات التخطيط ليست مستقلة عن بعضها البعض. فعلى سبيل المثال، هناك علاقة وثيقة بين فئتي الاستراتيجية والتشغيلية والفئات في الأجلين القصير والطويل. (ar)
  • 計画(けいかく、英語: plan プラン)とは、何らかのものごとを行うために、方法や手順を考え、企てること。また、そうして考え企てた内容のこと。 計画とは、何かのものごとを行うために、あらかじめ、その方法、手順などを考えること(この場合「計画する」などと述語、動詞的に用いる)、およびそうして考えた方法や手順のことである。ブリタニカ国際百科事典によると、計画とは、将来 実現しようとする目標(目的)と、この目標(目的)に到達するための主要な手段や段階とを組み合わせたもの、とのことである。 英語では、(計画の内容ではなく)計画を立てるという行為は「en:planning」と言う。つまり、英語ではplanを作成する行為はplanning、と呼ばれていて、一応、呼び分けは行われている。 (なお発音は「プラニン(グ)」が近い、つまり「ン」とは全然言わないが、 カタカナ表記では「プランニング」が一般的)。 計画には、上述の目的(目標)や方法・手順に加えて具体的な時期、日付などが含まれていることが一般的である。ものによっては詳細な時刻まで含む。(その点で計画は、目的と手順が含まれているが日時が指定されていないような「手順書」や「レシピ」などとは異なっている。) 計画も無しに何かを行うこと(行ってしまうこと)を「無計画」という。 (ja)
rdfs:label
  • Plan (en)
  • الخطة (ar)
  • 計画 (ja)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is http://purl.org/linguistics/gold/hypernym of
is foaf:primaryTopic of