An online producer oversees the making of content for websites and other online properties. Online producers are sometimes called "web producers," "publishers," "content producers," or "online editors." The online producer's responsibility is usually to create, edit and arrange the text, video, audio, images and other materials that may be included on a website. Online producers define and maintain the character of a website, as opposed to running it from a technical standpoint.

Property Value
dbo:abstract
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016) يشرف المنتج على الإنترنت على صنع محتوى مواقع الويب وغيره من خصائص الإنترنت. يسمى المنتج على الإنترنت أحيانًا "منتج الويب" أو "الناشر" أو "منتج المحتوى" أو "محرر على الإنترنت". تكون مسؤولية المنتج على الإنترنت عادة هي إنشاء وتحرير وترتيب النصوص والفيديو والصوت والصور وغيرها من المواد التي يمكن أن تدرج على موقع ويب. يحدد المنتج على الإنترنت شخصية موقع الويب ويحافظ عليها، مقابل التشغيل من وجهة نظر تقنية. يختلف دور المنتج على الإنترنت عن دور كل من مصمم الويب أو مطور الويب أو مدير موقع الويب. حيث تعتبر المعرفة التقنية والخبرة بالتصميم أمرًا حتميًا للمنتج على الإنترنت ليكون فعالاً في أداء وظيفته. كما ينبغي أن يكون على علم بتقنيات النشر الشائعة على مواقع الويب مثل CSS و HTML للتواصل بفاعلية مع مصممي الويب. قد يكون إيجاد طرق لتعزيز شعبية موقع الويب وزيادة أنشطة المستخدم هي أيضًا إحدى مسؤوليات المنتج على الإنترنت، خاصة إذا كان موقع الويب يبيع مساحات إعلانية. كما يعمل المنتج على الإنترنت أيضًا مع فرق الويب لتصور وتصميم وإطلاق منتجات ويب جديدة مثل المدونات والمنتديات المجتمعية وملفات تعريف المستخدمين. يتمتع العديد من المنتجين على الإنترنت بخلفية عن الصحافة، أو لا يزالون يعملون في الصحافة كمنتجين على الإنترنت. ففي الراديو أو التلفزيون مثلاً، قد يعمل المنتج على الإنترنت جنبًا إلى جنب مع المنتج التنفيذي للوفاء بمتطلبات عرض برامج على الإنترنت. عادةً ما تحتوي أدوار المنتج على الإنترنت على عنصر لإدارة المشروعات. يجدول المنتج على الإنترنت المصادر لإنشاء محتوى، ويتأكد أن المحتوى قد اجتاز عملية ضمان الجودة على ملقم الإخراج، وينشر المحتوى على ملقم الإنتاج؛ للاحتفاظ به في الجدول الزمني المحدد مسبقًا أو خطة المشروع. (ar)
  • An online producer oversees the making of content for websites and other online properties. Online producers are sometimes called "web producers," "publishers," "content producers," or "online editors." The online producer's responsibility is usually to create, edit and arrange the text, video, audio, images and other materials that may be included on a website. Online producers define and maintain the character of a website, as opposed to running it from a technical standpoint. The role is distinct from that of web designer, developer or webmaster. Technical and design knowledge is imperative for a web producer to be effective at their job. A web producer should be familiar with common web publishing technologies such as CSS and HTML to effectively communicate with web designers. Finding ways to boost the popularity of a website and increase user activity may also be the online producer's responsibility, particularly if the website sells advertising space. Online producers will also work with web teams to conceive, design and launch new web products such as blogs, community forums and user profiles. Many online producers have a background in journalism, or continue to work in journalism as online producers. For example, in radio or television, an online producer may work closely with an executive producer to meet a broadcast show's online needs. Online producer roles often feature a project management component. The producer will schedule resources to create content, ensure that the content has passed Q/A on a staging server, and publish the content to the production server; keeping to a pre-defined schedule or project plan. (en)
dbo:wikiPageID
  • 2775031 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 722311048 (xsd:integer)
dct:subject
rdfs:comment
  • An online producer oversees the making of content for websites and other online properties. Online producers are sometimes called "web producers," "publishers," "content producers," or "online editors." The online producer's responsibility is usually to create, edit and arrange the text, video, audio, images and other materials that may be included on a website. Online producers define and maintain the character of a website, as opposed to running it from a technical standpoint. (en)
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016) يشرف المنتج على الإنترنت على صنع محتوى مواقع الويب وغيره من خصائص الإنترنت. يسمى المنتج على الإنترنت أحيانًا "منتج الويب" أو "الناشر" أو "منتج المحتوى" أو "محرر على الإنترنت". تكون مسؤولية المنتج على الإنترنت عادة هي إنشاء وتحرير وترتيب النصوص والفيديو والصوت والصور وغيرها من المواد التي يمكن أن تدرج على موقع ويب. يحدد المنتج على الإنترنت شخصية موقع الويب ويحافظ عليها، مقابل التشغيل من وجهة نظر تقنية. (ar)
rdfs:label
  • منتج على الإنترنت (ar)
  • Online producer (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:occupation of
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of