In many scientific fields, the degrees of freedom of a system is the number of parameters of the system that may vary independently. For example, a point in the plane has two degrees of freedom for translation: its two coordinates; a non-infinitesimal object on the plane might have additional degrees of freedoms related to its orientation. In mathematics, this notion is formalized as the dimension of a manifold or an algebraic variety. When degrees of freedom is used instead of dimension, this usually means that the manifold or variety that models the system is only implicitly defined.See:

Property Value
dbo:abstract
  • In many scientific fields, the degrees of freedom of a system is the number of parameters of the system that may vary independently. For example, a point in the plane has two degrees of freedom for translation: its two coordinates; a non-infinitesimal object on the plane might have additional degrees of freedoms related to its orientation. In mathematics, this notion is formalized as the dimension of a manifold or an algebraic variety. When degrees of freedom is used instead of dimension, this usually means that the manifold or variety that models the system is only implicitly defined.See: * Degrees of freedom (mechanics), number of independent motions that are allowed to the body or, in case of a mechanism made of several bodies, number of possible independent relative motions between the pieces of the mechanism * Degrees of freedom (physics and chemistry), a term used in explaining dependence on parameters, or the dimensions of a phase space * Degrees of freedom (statistics), the number of values in the final calculation of a statistic that are free to vary * Degrees of freedom problem, the problem of controlling motor movement given abundant degrees of freedom (en)
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016) 25بك هذه المقالة تحتاج للمزيد من الوصلات للمقالات الأخرى للمساعدة في ترابط مقالات الموسوعة. فضلًا ساعد في تحسين هذه المقالة بإضافة وصلات إلى المقالات المتعلقة بها الموجودة في النص الحالي. (مارس 2014) في العديد من المجالات العلمية، تشير درجات الحرية في النظام إلى عدد المعاملات الموجودة في النظام والتي يمكن أن تتغير بشكل مستقل. على سبيل المثال، فإن موضع شكل في مستوى له ثلاث درجات للحرية: اتجاهه وإحداثي أي نقطة ثابتة للشكل. في الرياضيات، تم وضع هذه الفكرة في إطار رسمي باسم البعد في متعدد الشعب أو في المتنوعة الجبرية. وعندما يتم استخدام درجات الحرية بدلاً من البعد، فإن ذلك غالبًا ما يعني أن متعدد الشعب أو المتنوعة التي تعد بمثابة القالب للنظام لا يكون (تكون) معرفًا (معرفة) إلا بشكل ضمني.انظر : * درجات الحرية (ميكانيكا)، الإزاحات و/أو التناوبات المستقلة التي تحدد اتجاه الجسم أو النظام. * درجات الحرية (الفيزياء والكيمياء)، مصطلح يستخدم لشرح اعتمادية المعلمات، أو أبعاد فضاء مرحلة * درجات الحرية (إحصاء)، عدد القيم في الحساب النهائي لإحصاء يمكن أن تتغير بحرية (ar)
dbo:wikiPageID
  • 176622 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 721271957 (xsd:integer)
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • In many scientific fields, the degrees of freedom of a system is the number of parameters of the system that may vary independently. For example, a point in the plane has two degrees of freedom for translation: its two coordinates; a non-infinitesimal object on the plane might have additional degrees of freedoms related to its orientation. In mathematics, this notion is formalized as the dimension of a manifold or an algebraic variety. When degrees of freedom is used instead of dimension, this usually means that the manifold or variety that models the system is only implicitly defined.See: (en)
  • 25بك المحتوى هنا ينقصه الاستشهاد بمصادر. يرجى إيراد مصادر موثوق بها. أي معلومات غير موثقة يمكن التشكيك بها وإزالتها. (مارس 2016) 25بك هذه المقالة تحتاج للمزيد من الوصلات للمقالات الأخرى للمساعدة في ترابط مقالات الموسوعة. فضلًا ساعد في تحسين هذه المقالة بإضافة وصلات إلى المقالات المتعلقة بها الموجودة في النص الحالي. (مارس 2014) في العديد من المجالات العلمية، تشير درجات الحرية في النظام إلى عدد المعاملات الموجودة في النظام والتي يمكن أن تتغير بشكل مستقل. على سبيل المثال، فإن موضع شكل في مستوى له ثلاث درجات للحرية: اتجاهه وإحداثي أي نقطة ثابتة للشكل. (ar)
rdfs:label
  • Degrees of freedom (en)
  • درجات الحرية (ar)
  • Grado de libertad (es)
  • Grado di libertà (it)
  • Degré de liberté (fr)
  • 自由度 (曖昧さ回避) (ja)
  • Stopień swobody (pl)
  • Степени свободы (ru)
  • 自由度 (zh)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of