In terms of the 3 × 3 writing process, prewriting belongs to phase one of the writing process. Prewriting focuses on how to properly convey the information in a message by analyzing its purpose, anticipating the audience's reaction and adapting the content of the message to that audience. Examples of methods that may assist you in your pre-writing phase include: free-writing, planning, research, outlining, storyboarding or clustering.

Property Value
dbo:abstract
  • في عملية الكتابة ثلاثية المراحل، تتضمن المرحلة الأولى ما يعرف بما قبل الكتابة. تركز عملية ما قبل الكتابة على كيفية نقل المعلومات بشكل صحيح في رسالة وذلك بتحليل الغرض من تلك المعلومات، وتوقّع رد فعل القرّاء وضبط محتوى الرسالة بما يلائم توقعات القراء. من الأمثلة المعروفة على الطرق المستخدمة لتقييم الأداء في مرحلة ما قبل الكتابة: الكتابة الحرة والتخطيط والبحث ووضع الخطوط العريضة ولوحة القصة. تختلف الكتابة المهنية عن أنواع الكتابة الأخرى لأنها تتم بناءً على هدف وغرض، ويجب أن تكون موجّهة حسب القراء. من الأهمية بمكان أن يركز الكاتب المهني على التعبير على الأفكار بدلاً من التركيز على إعجاب القارئ المستهدف. الهدف هو إيصال الرسالة بأسلوب سهل وواضح.تقسم عملية الكتابة إلى ثلاث مراحل مختلفة. تركز هذه المقالة على المرحلة الأولى التي تتضمن التحليل والتوقع والتكيّف. أما المرحلة الثانية فتتضمن البحث والتنظيم والتأليف. وتتضمن المرحلة الثالثة المراجعة والتصحيح والتقييم. عندما تكون الرسالة قصيرة، يجب أن تتم عملية الكتابة بسرعة نسبياً بحيث يكون الوقت المستغرق في كل مرحلة أقل من المعتاد. لكن عندما تكون الوثائق كبيرة، يجب أن يأخذ العمل الوقت اللازم لإنجاز كل مرحلة. كما يمكن إعادة ترتيب الخطوات أو إعادة بعضها إن تطلب الأمر. فعملية الكتابة هي عملية تكرارية ولا تسير على نسق واحد، لذا فإن للكاتب الحرية في مراجعة أي نص في أي مرحلةوإعادته. غالباً ما تتضمن الكتابة المهنية التعاون مع آخرين، كالعمل ضمن فرق. بشكلٍ عام، يكون تفاعل أعضاء الفريق أكثر ما يكون في البدايات، أي في المرحلة الأولى، حيث يتم تبادل الأفكار ومشاركتها. أما في المرحلة الثانية، يمكن أن يعمل كل فرد وحده لكتابة الجزء المخصص له. بعد انتهاء العمل، يجتمع أعضاء الفريق مرة أخرى في المرحلة الثالثة لمراجعة الوثيقة الكاملة. (ar)
  • In terms of the 3 × 3 writing process, prewriting belongs to phase one of the writing process. Prewriting focuses on how to properly convey the information in a message by analyzing its purpose, anticipating the audience's reaction and adapting the content of the message to that audience. Examples of methods that may assist you in your pre-writing phase include: free-writing, planning, research, outlining, storyboarding or clustering. Business writing is different from other types of writing because it needs to be purposeful, economical and reader-oriented. It is important for business writers to focus on expressing their ideas rather than impressing the intended audience. The goal is to get the message across in a clear and simple manner. The 3 × 3 writing process is divided into three different phases. This chapter focuses on Phase 1 which involves analyzing, anticipating and adapting. Phase 2 requires research, organization and composition. Finally, Phase 3 includes revising, proofreading and evaluating. In the case of short messages, writing can be done relatively quickly by spending a small amount of time on each phase. However, for longer documents, it is better to spend a good amount of time working through each phase of the writing process. It is also possible to rearrange the steps in the process and even repeat some steps if necessary. The writing process is recursive rather than linear so the writer is free to revise the text at any point. Business writing often involves collaborating with others, such as when working in teams. Generally, team members get together in the beginning, during Phase 1, to exchange ideas. During Phase 2, each member can work separately to do some writing. Once that's done, members can meet again for Phase 3 to revise the document as a team. (en)
dbo:wikiPageID
  • 26756364 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 710682254 (xsd:integer)
dct:subject
rdf:type
rdfs:comment
  • في عملية الكتابة ثلاثية المراحل، تتضمن المرحلة الأولى ما يعرف بما قبل الكتابة. تركز عملية ما قبل الكتابة على كيفية نقل المعلومات بشكل صحيح في رسالة وذلك بتحليل الغرض من تلك المعلومات، وتوقّع رد فعل القرّاء وضبط محتوى الرسالة بما يلائم توقعات القراء. من الأمثلة المعروفة على الطرق المستخدمة لتقييم الأداء في مرحلة ما قبل الكتابة: الكتابة الحرة والتخطيط والبحث ووضع الخطوط العريضة ولوحة القصة. تختلف الكتابة المهنية عن أنواع الكتابة الأخرى لأنها تتم بناءً على هدف وغرض، ويجب أن تكون موجّهة حسب القراء. من الأهمية بمكان أن يركز الكاتب المهني على التعبير على الأفكار بدلاً من التركيز على إعجاب القارئ المستهدف. الهدف هو إيصال الرسالة بأسلوب سهل وواضح.تقسم عملية الكتابة إلى ثلاث مراحل مختلفة. تركز هذه المقالة على المرحلة الأولى التي تتضمن التحليل والتوقع والتكيّف. أما المرحلة الثانية فتتضمن البحث والتن (ar)
  • In terms of the 3 × 3 writing process, prewriting belongs to phase one of the writing process. Prewriting focuses on how to properly convey the information in a message by analyzing its purpose, anticipating the audience's reaction and adapting the content of the message to that audience. Examples of methods that may assist you in your pre-writing phase include: free-writing, planning, research, outlining, storyboarding or clustering. (en)
rdfs:label
  • كتابة مهنية (ar)
  • Business writing process prewriting (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of