The role of an asynchronous communication mechanism (ACM) is to synchronize the transfer of data in a system between a writing process and a reading process operating concurrently. The mechanism by which the ACM performs this task varies heavily depending upon the situation in which the ACM is employed. A possible scenario is the writer outputs data at higher rate than the reader can process this data. Without an ACM, one of two things will now happen:

Property Value
dbo:abstract
  • 25بك هذه المقالة تحتاج للمزيد من الوصلات للمقالات الأخرى للمساعدة في ترابط مقالات الموسوعة. فضلًا ساعد في تحسين هذه المقالة بإضافة وصلات إلى المقالات المتعلقة بها الموجودة في النص الحالي. (يونيو 2013) إن دور آلية الاتصال غير المتزامن (ACM) هو مزامنة نقل البيانات في نظام ما، وذلك فيما بين عمليتي الكتابة والقراءة التي تتم في الوقت نفسه. وتختلف آلية الاتصال غير المتزامن التي تؤدي هذه المهمة بشكل كبير وذلك وفقًا للحالة التي تستخدم فيها هذه الآلية. التصور المحتمل هو أن البيانات التي يخرجها الكاتب تكون بمعدل أعلى مما يمكن للقارئ معالجته. وبدون آلية اتصال متزامن يمكن أن يحدث أحد احتمالين: إذا كان النظام يشتمل على مخزن مؤقت بين العمليات (مثل قشرة توجيه الإخراج في نظام *nix "شبيه يونكس")، فمن ثم سوف تتراكم البيانات وتتم معالجتها وفقًا لأقصى معدل للقارئ. توجد بعض الظروف التي تكون فيها هذه الخاصية مرغوبًا بها (على سبيل المثال توجيه إخراج ملف عبر قشرة آمنة). في الحالة التي تكون فيها جميع البيانات ذات أهمية، ولا تحتاج مخرجات القارئ أن تتزامن مع المدخلات. وإذا كانت هناك ضرورة لمزامنة مدخلات الكاتب مع مخرجات القارئ، فعندئذ يأتي دور آلية الاتصال غير المتزامن لكي تتفاعل مع النظامين، واتخاذ قرارات فعالة لمعالجة كل حزمة من حزم المعلومات. على سبيل المثال إذا لزم استخدام أقصى مزامنة، ستتم تهيئة آلية الاتصال غير المتزامن لكي تعمل على إغفال بعض الحزم، وإخراج الحزم الأحدث وفقًا للسرعة القصوى للقارئ. وبدلاً من ذلك، في حالة عدم وجود مخزن مؤقت، قد يتم فقدان بعض هذه البيانات. وإذا كان ذلك لا يعد أمرًا مرغوبًا فيه، فيمكن أن تقدم آلية الاتصال غير المتزامن هذا المخزن المؤقت، أو معالجة البيانات بطريقة تراعي الحد الأدنى لفقدان المعلومات. (ar)
  • The role of an asynchronous communication mechanism (ACM) is to synchronize the transfer of data in a system between a writing process and a reading process operating concurrently. The mechanism by which the ACM performs this task varies heavily depending upon the situation in which the ACM is employed. A possible scenario is the writer outputs data at higher rate than the reader can process this data. Without an ACM, one of two things will now happen: If the system incorporates a buffer between processes (e.g. a *nix shell pipe), then data will accumulate and be processed at the reader's maximum rate. There are some circumstances in which this is a desirable characteristic (e.g. piping a file over SSH). In the case that all data is important, and the reader's output does not need to be synchronised with the input. If it is necessary to synchronize the input of the writer with the output of the reader, then it is the place of an ACM to interface with the two systems, and make active decisions on how to handle each packet of information. If, for example, maximum synchronization is required, the ACM would be configured to drop packets, and output the newest packets at the readers maximum speed. Alternatively, if there is no buffer, some of this data may be lost. If this is undesirable, the ACM can provide this buffer, or process the data in such a way that minimal information is lost. (en)
dbo:wikiPageID
  • 29686743 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 726213007 (xsd:integer)
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • 25بك هذه المقالة تحتاج للمزيد من الوصلات للمقالات الأخرى للمساعدة في ترابط مقالات الموسوعة. فضلًا ساعد في تحسين هذه المقالة بإضافة وصلات إلى المقالات المتعلقة بها الموجودة في النص الحالي. (يونيو 2013) إن دور آلية الاتصال غير المتزامن (ACM) هو مزامنة نقل البيانات في نظام ما، وذلك فيما بين عمليتي الكتابة والقراءة التي تتم في الوقت نفسه. وتختلف آلية الاتصال غير المتزامن التي تؤدي هذه المهمة بشكل كبير وذلك وفقًا للحالة التي تستخدم فيها هذه الآلية. التصور المحتمل هو أن البيانات التي يخرجها الكاتب تكون بمعدل أعلى مما يمكن للقارئ معالجته. وبدون آلية اتصال متزامن يمكن أن يحدث أحد احتمالين: (ar)
  • The role of an asynchronous communication mechanism (ACM) is to synchronize the transfer of data in a system between a writing process and a reading process operating concurrently. The mechanism by which the ACM performs this task varies heavily depending upon the situation in which the ACM is employed. A possible scenario is the writer outputs data at higher rate than the reader can process this data. Without an ACM, one of two things will now happen: (en)
rdfs:label
  • آلية اتصال غير متزامن (ar)
  • Asynchronous communication mechanism (en)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:isPrimaryTopicOf
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is foaf:primaryTopic of