The Asahi Shimbun (朝日新聞, IPA: [aꜜsaçi ɕimbɯɴ], literally Morning Sun Newspaper, English: Asahi News) is one of the five national newspapers in Japan. Its circulation, which was 7.96 million for its morning edition and 3.1 million for its evening edition as of June 2010, was second behind that of Yomiuri Shimbun. The company has its registered headquarters in Osaka.

Property Value
dbo:abstract
  • The Asahi Shimbun (朝日新聞, IPA: [aꜜsaçi ɕimbɯɴ], literally Morning Sun Newspaper, English: Asahi News) is one of the five national newspapers in Japan. Its circulation, which was 7.96 million for its morning edition and 3.1 million for its evening edition as of June 2010, was second behind that of Yomiuri Shimbun. The company has its registered headquarters in Osaka. When Shin-ichi Hakojima was CEO, they tied up with the International Herald Tribune and published an English-language newspaper, the International Herald Tribune/Asahi Shimbun. It continued from April 2001 until February 2011. It was replaced Asahi's previous English-language daily, the Asahi Evening News. In 2010, this partnership was dissolved due to unprofitability and the Asahi Shimbun now operates the Asia & Japan Watch online portal for English readers. The Tribune (now known as The International New York Times) cooperates with Asahi on Aera English, a glossy magazine for English learners. (en)
  • صحيفة أساهي أو (باليابانية: 朝日新聞 أساهي شينبون) هي أحد أشهر خمسة صحف في اليابان. يبلغ عدد النسخ المتداولة منها حوالي 11.39 مليون نسخة يوميا ما يجعلها ثاني أكثر الصحف انتشارا في العالم بعد جريدة يوميوري. لصحيفة أساهي علاقة تحالف مع هيرالد تريبيون الدولية التي تملكها نيويورك تايمز. وزعت أساهي أول مرة في أوساكا في 25 يناير 1879 على حجم أربع صفحات بيعت بسعر سن واحد (جزء من مائة جزء من الين) بمعدل 3000 نسخة للعدد. (ar)
  • El Asahi Shimbun (朝日新聞, Asahi Shinbun) es uno de los periódicos más importantes de Japón, segundo en circulación de Japón y del mundo (alrededor de 7,903,473 ejemplares diarios de acuerdo a la world association of newpapers en el 2010) detrás del Yomiuri Shimbun. El periódico se autodenomina ideológicamente como «liberal y de nueva izquierda», en contraposición a otras corrientes ideológicas expuestas por competidores como el Yomiuri Shimbun (centro-conservador), Sankei Shimbun (conservador de derecha) y Mainichi Shimbun (centro-izquierda tradicional). Sin embargo, la izquierda tradicional japonesa acusa frecuentemente al diario de conservador, mientras que los conservadores lo acusan de ser de izquierda, o incluso es acusado de apoyar al Partido Comunista de Japón y ser comunista por sectores de la derecha. Su apoyo a las posturas de acercamiento con China, hacen que el periódico sea considerado como «antiamericano y prochino» por la prensa estadounidense, a pesar de que el periódico critica frecuentemente a los regímenes comunistas de China y Corea del Norte. Pacifista desde el final de la Segunda Guerra Mundial, la publicación cuenta con 3000 periodistas, incluidos los corresponsales en el extranjero. El periódico tiene una alianza con el diario International Herald Tribune y publica el International Herald Tribune/Asahi Shimbun como su versión en inglés que reemplazó la anterior versión en inglés titulada Asahi Evening News. Además tiene otra alianza con el periódico oficial de la República Popular de China 人民日报 (Rénmín Ribao, Diario del Pueblo). La columna Tensei Jingo (天声人語, «La voz divina es el lenguaje del pueblo», en referencia a la frase en latín Vox Populi, Vox Dei, ‘voz del pueblo, voz de Dios’) se publica diariamente desde 1904, tratando noticias y temáticas sociales recientes. La columna también esta disponible como boletín electrónico (newsletter). (es)
  • Pour les articles homonymes, voir Asahi et Shinbun. Asahi Shinbun (朝日新聞, littéralement Journal du Soleil-Levant) ou Asahi Shimbun est un des grands quotidiens nationaux japonais. Avec un tirage de huit millions d'exemplaires, il est le deuxième journal le plus lu dans le monde après un autre quotidien japonais, le Yomiuri Shinbun. Globalement, le Asahi Shinbun se distingue de ses concurrents par ses prises de position plus proches de la gauche et ses analyses en profondeur de la société et de la vie politique japonaises. Le journal fait partie du groupe de presse Asahi Shimbun Company. (fr)
  • Asahi Shimbun (jap. 朝日新聞) ist mit einer morgendlichen Druckauflage von mehr als 8 Millionen Stück und einer Abendauflage von fast 3,8 Millionen im Jahr 2005 nach Yomiuri Shimbun nicht nur die zweitgrößte Zeitung Japans, sondern auch der Welt. (de)
  • Asahi Shinbun (朝日新聞 Asahi Shinbun?, letteralmente "Giornale del sole del mattino") è un quotidiano nazionale in lingua giapponese del Giappone. Ha il quartier generale a Osaka ed è secondo per le vendite nel paese solo al Yomiuri Shinbun. La testata ha avuto come partner fino al 2010 il quotidiano International Herald Tribune, di proprietà di The New York Times. Fino ad allora avevano pubblicato il quotidiano in lingua inglese International Herald Tribune/The Asahi Shimbun, che aveva preso il posto del precedente Asahi Evening News. L'alleanza tra i due gruppi si è sciolta per gli scarsi profitti e da allora Asahi Shimbun ha promosso Asia & Japan Watch un portale online in inglese. (it)
  • 朝日新聞(あさひしんぶん、英語: The Asahi Shimbun)は、日本の日刊の全国紙。朝日新聞社が編集・発行する新聞で、同社のメイン新聞である。2015年1月-6月の販売部数(日本ABC協会調べ)は朝刊が約680万部、夕刊が約220万部であり、日本国内では読売新聞に次ぐ業界2位。 2015年11月の販売部数は663万部。週刊新潮や降旗学は、実際の発行部数は2016年時点で470万部であるとしている。 (ja)
  • Asahi Shimbun (朝日新聞) is de op een na grootste krant van de vijf nationale kranten van Japan. De andere vier zijn Yomiuri Shimbun, Mainichi Shimbun, Nihon Keizai Shimbun en Sankei Shimbun. De oplage van de krant bedroeg in 2005 8,2 miljoen voor de ochtendeditie en 3,7 miljoen voor haar avondeditie. De grootste krant van Japan is de Yomiuri Shimbun. Asahi Shimbun werkt internationaal samen met de International Herald Tribune,. Samen publiceren zij een Engelstalige editie de International Herald Tribune/The Asahi Shimbun . Asahi heeft eveneens een samenwerkingsverband met Renmin Ribao, de officiële krant van de Communistische Partij van China.De krant kan beschouwd worden als links-liberaal georiënteerd . (nl)
  • O Asahi Shimbun (em japonês: 朝日新聞, transl. Asahi Shinbun, IPA: [aꜜsaçi ɕimbɯɴ]) é um dos cinco maiores jornais nacionais do Japão. Os outros quatro são: o Yomiuri Shimbun, o Mainichi Shimbun, Nihon Keizai Shimbun e o Sankei Shimbun. A sua circulação que era de 8,27 milhões na edição matinal e 3,85 milhões na edição vespertina em abril de 2004, é a segunda maior depois do Yomiuri Shimbun. Asahi tem alianças com o International Herald Tribune, que é afiliado ao New York Times. Juntos eles publicam o International Herald Tribune/The Asahi Shimbun como sua edição em inglês, que substituiu o antigo Asahi Evening News. Asahi também faz parceria com o People's Daily, que é o jornal oficial do Partido Comunista Chinês. Um dos maiores e mais antigos jornais diários japoneses, o Asahi Shimbun iniciou publicação em Osaka em 25 de janeiro de 1879. (pt)
  • Asahi Shimbun (jap. 朝日新聞 Asahi Shinbun) – japońska gazeta wydawana w Tokio, Osace, Nagoi i kilku innych głównych miastach Japonii. Założona 25 stycznia 1879 roku Asahi Shimbun, jest największym dziennikiem w Japonii po Yomiuri Shimbun. Nakład jej porannego wydania wynosi ok. 8 042 000 egzemplarzy (w roku 2008).Gazeta jest drukowana dwa razy dziennie w odrębnych wydaniach lokalnych. (pl)
  • 《朝日新聞》(英语:Asahi Shimbun),是日本的全國性報紙之一,由朝日新聞社發行。2008年,每日日報發行量超過770萬份,为日本国内日報發行量第二名,僅次於《讀賣新聞》。 (zh)
  • «Асахи симбун» (яп. 朝日新聞, あさひしんぶん, букв. газета «Утреннее солнце»; ромадзи: Asahi Shimbun) — национальная японская газета. (ru)
dbo:circulation
  • 7960000 (xsd:integer)
dbo:format
dbo:foundingDate
  • 1879-01-25 (xsd:date)
dbo:headquarter
dbo:owner
dbo:thumbnail
dbo:type
dbo:wikiPageExternalLink
dbo:wikiPageID
  • 315866 (xsd:integer)
dbo:wikiPageRevisionID
  • 745115219 (xsd:integer)
dbp:caption
  • --01-25
dbp:logo
  • 240 (xsd:integer)
dbp:political
dbp:wordnet_type
dct:subject
http://purl.org/linguistics/gold/hypernym
rdf:type
rdfs:comment
  • صحيفة أساهي أو (باليابانية: 朝日新聞 أساهي شينبون) هي أحد أشهر خمسة صحف في اليابان. يبلغ عدد النسخ المتداولة منها حوالي 11.39 مليون نسخة يوميا ما يجعلها ثاني أكثر الصحف انتشارا في العالم بعد جريدة يوميوري. لصحيفة أساهي علاقة تحالف مع هيرالد تريبيون الدولية التي تملكها نيويورك تايمز. وزعت أساهي أول مرة في أوساكا في 25 يناير 1879 على حجم أربع صفحات بيعت بسعر سن واحد (جزء من مائة جزء من الين) بمعدل 3000 نسخة للعدد. (ar)
  • Pour les articles homonymes, voir Asahi et Shinbun. Asahi Shinbun (朝日新聞, littéralement Journal du Soleil-Levant) ou Asahi Shimbun est un des grands quotidiens nationaux japonais. Avec un tirage de huit millions d'exemplaires, il est le deuxième journal le plus lu dans le monde après un autre quotidien japonais, le Yomiuri Shinbun. Globalement, le Asahi Shinbun se distingue de ses concurrents par ses prises de position plus proches de la gauche et ses analyses en profondeur de la société et de la vie politique japonaises. Le journal fait partie du groupe de presse Asahi Shimbun Company. (fr)
  • Asahi Shimbun (jap. 朝日新聞) ist mit einer morgendlichen Druckauflage von mehr als 8 Millionen Stück und einer Abendauflage von fast 3,8 Millionen im Jahr 2005 nach Yomiuri Shimbun nicht nur die zweitgrößte Zeitung Japans, sondern auch der Welt. (de)
  • 朝日新聞(あさひしんぶん、英語: The Asahi Shimbun)は、日本の日刊の全国紙。朝日新聞社が編集・発行する新聞で、同社のメイン新聞である。2015年1月-6月の販売部数(日本ABC協会調べ)は朝刊が約680万部、夕刊が約220万部であり、日本国内では読売新聞に次ぐ業界2位。 2015年11月の販売部数は663万部。週刊新潮や降旗学は、実際の発行部数は2016年時点で470万部であるとしている。 (ja)
  • Asahi Shimbun (jap. 朝日新聞 Asahi Shinbun) – japońska gazeta wydawana w Tokio, Osace, Nagoi i kilku innych głównych miastach Japonii. Założona 25 stycznia 1879 roku Asahi Shimbun, jest największym dziennikiem w Japonii po Yomiuri Shimbun. Nakład jej porannego wydania wynosi ok. 8 042 000 egzemplarzy (w roku 2008).Gazeta jest drukowana dwa razy dziennie w odrębnych wydaniach lokalnych. (pl)
  • 《朝日新聞》(英语:Asahi Shimbun),是日本的全國性報紙之一,由朝日新聞社發行。2008年,每日日報發行量超過770萬份,为日本国内日報發行量第二名,僅次於《讀賣新聞》。 (zh)
  • «Асахи симбун» (яп. 朝日新聞, あさひしんぶん, букв. газета «Утреннее солнце»; ромадзи: Asahi Shimbun) — национальная японская газета. (ru)
  • The Asahi Shimbun (朝日新聞, IPA: [aꜜsaçi ɕimbɯɴ], literally Morning Sun Newspaper, English: Asahi News) is one of the five national newspapers in Japan. Its circulation, which was 7.96 million for its morning edition and 3.1 million for its evening edition as of June 2010, was second behind that of Yomiuri Shimbun. The company has its registered headquarters in Osaka. (en)
  • El Asahi Shimbun (朝日新聞, Asahi Shinbun) es uno de los periódicos más importantes de Japón, segundo en circulación de Japón y del mundo (alrededor de 7,903,473 ejemplares diarios de acuerdo a la world association of newpapers en el 2010) detrás del Yomiuri Shimbun. Pacifista desde el final de la Segunda Guerra Mundial, la publicación cuenta con 3000 periodistas, incluidos los corresponsales en el extranjero. (es)
  • Asahi Shinbun (朝日新聞 Asahi Shinbun?, letteralmente "Giornale del sole del mattino") è un quotidiano nazionale in lingua giapponese del Giappone. Ha il quartier generale a Osaka ed è secondo per le vendite nel paese solo al Yomiuri Shinbun. (it)
  • Asahi Shimbun (朝日新聞) is de op een na grootste krant van de vijf nationale kranten van Japan. De andere vier zijn Yomiuri Shimbun, Mainichi Shimbun, Nihon Keizai Shimbun en Sankei Shimbun. De oplage van de krant bedroeg in 2005 8,2 miljoen voor de ochtendeditie en 3,7 miljoen voor haar avondeditie. De grootste krant van Japan is de Yomiuri Shimbun. (nl)
  • O Asahi Shimbun (em japonês: 朝日新聞, transl. Asahi Shinbun, IPA: [aꜜsaçi ɕimbɯɴ]) é um dos cinco maiores jornais nacionais do Japão. Os outros quatro são: o Yomiuri Shimbun, o Mainichi Shimbun, Nihon Keizai Shimbun e o Sankei Shimbun. A sua circulação que era de 8,27 milhões na edição matinal e 3,85 milhões na edição vespertina em abril de 2004, é a segunda maior depois do Yomiuri Shimbun. Um dos maiores e mais antigos jornais diários japoneses, o Asahi Shimbun iniciou publicação em Osaka em 25 de janeiro de 1879. (pt)
rdfs:label
  • Asahi Shimbun (en)
  • صحيفة أساهي (ar)
  • Asahi Shimbun (de)
  • Asahi Shimbun (es)
  • Asahi Shinbun (fr)
  • Asahi Shinbun (it)
  • 朝日新聞 (ja)
  • Asahi Shimbun (nl)
  • Asahi Shimbun (pl)
  • Asahi Shimbun (pt)
  • Асахи симбун (ru)
  • 朝日新聞 (zh)
owl:sameAs
prov:wasDerivedFrom
foaf:depiction
foaf:homepage
foaf:isPrimaryTopicOf
foaf:name
  • Asahi Shimbun (en)
is dbo:knownFor of
is dbo:magazine of
is dbo:occupation of
is dbo:owner of
is dbo:owningCompany of
is dbo:parentCompany of
is dbo:publisher of
is dbo:wikiPageDisambiguates of
is dbo:wikiPageRedirects of
is dbp:sponsors of
is foaf:primaryTopic of